Featured Image -- 2283

No 1151 “En mi opinión” Febrero 10, 2016

No 1151   “En mi opinión”   Febrero 10, 2016

“IN GOD WE TRUST” Lázaro R Gonzalez Miño  Editor

Lázaro R González Miño  para  Alcalde de Miami

AMENPER: Flexibilidad en las posiciones

Flexibilidad en las posiciones no significa claudicación en los principios, sino adaptación a las situaciones según los factores que se presentan. 

Lo que es posible doblar porque es flexible es más difícil de romper que lo que tratamos de doblar y es rígido, porque cuando lo doblamos lo partimos.

Por eso cuando observamos a los candidatos en la contienda republicana, lo principal es que exceptuando a Donald Trump, todos son conservadores. 

Hasta en el caso de Jeb Bush que llaman el candidato del establecimiento, nuestra experiencia en la Florida durante su tenencia como gobernador fue considerado en su tiempo el gobernador más conservador de los Estados Unidos.

La diferencia es que algunos son más flexibles, pudiéramos decir más pragmáticos y otros son más dogmáticos, más rígidos.

Esto se ve en inmigración más que en otro punto.  Sin embargo todos los candidatos republicanos, incluyendo al no conservador Donald Trump, están de acuerdo con la idea de que lo principal es cerrar las fronteras a la inmigración ilegal.

Decir otra cosa es retórica política falsa, decir que algún candidato republicano está a favor de las fronteras abiertas es una demagogia falsa y evidente,  ninguno está de acuerdo cómo los demócratas para que continúen las fronteras abiertas.

La diferencia es soble lo que vamos a hacer con los ilegales que están aquí una vez cerradas las fronteras..  Sobre esto hay variaciones, sobre esto hay posiciones flexibles y rígidas.  Algunos quieren legalizar a los que no han cometido crímenes y deportar a los demás, esto también es bastante común a todos los candidatos.

La diferencia es que algunos quieren darles la residencia solamente, otros quieren darle un status migratorio especial, y otros quieren que se le impongan multas por el delito de haber entrado ilegalmente y que sigan el camino regular de la ley y que en un tiempo determinado si cumplen las leyes puedan adquirir la ciudadanía. 

Todos son variaciones con diferentes grados de flexibilidad, la metodología rígida de que hay que deportar a 11 millones con una fuerza militar especial, y entonces después dejar entrar a los buenos, es única del candidato Donald Trump. 

La posición rígida de Trump, que para cualquier persona con un mínimo de poder de razonamiento resulta inaplicable, es un ejemplo de la negación de la flexibilidad por demagogia política.  Es prometer lo que no puede cumplir con una agenda para obtener algo del engaño.

O sea que no importa burlarse del pueblo, es la perspectiva de que el pueblo está lleno de estúpidos y su posición imposible y rígida es la mejor para impulsar su populismo.

Lo importante es que ya sea una posición rígida o flexible, el que sea electo presidente no aplique su teoría sino que la presente frente a la opinión pública, o sea que no sea un presidente como Obama que impone sus agendas por una posición rígida por medio de la acción ejecutiva sin importarle la opinión del pueblo.

Flexibilidad es la única condición en que podemos vivir en harmonía en la sociedad, sin flexibilidad no podemos subsistir con nuestro compañeros en el trabajo o en los negocios, sin flexibilidad no puede existir el matrimonio y la familia.

Cambiar de opinión, no es malo si es para ser flexible sin claudicar en los principios básicos.

“La medida de la inteligencia, es la habilidad de cambiar”

― Albert Einstein

 

 

AMENPER: La Luna sobre New Hampshire

Jeb Bush y las encuestas

Una encuesta da a Jeb Bush como el segundo detrás de Trump y subiendo en New Hampshire.

Las encuestas se equivocan bastante, pero si esto es real, esperamos que los candidatos vean la señal clara, de que la única manera de ganarle a Trump es enfrentándose a sus insultos y aseveraciones repetitivas sin substancia.  Y esto será lo que determinaría una situación del por qué y cómo está en la votación.

Trump recibe el 30% de la votación y el 70% en contra, pero por la cantidad de candidatos, puede ganar con una minoría fanática que lo sigue.

Christie atacó a Rubio por ser repetitivo y sin substancia, no hay un candidato más repetitivo y sin substancia que Trump, ha dicho lo mismo en cada ocasión en que se presenta ante las cámaras una y otra vez, sin la substancia de cómo hará lo que promete, y lo que promete es agradablemente absurdo que es una definición de lo que es una proposición demagógica.  

Sólo dice que él es capaz de hacerlo, no dice substancialmente cómo y lo repite y repite como si fuera una verdad establecida.

Pero en lo que es muy efectivo en es destruir a los demás, eso es a lo que se refiere Glenn Beck en que es igual que los comunistas, lo que dijo Alinski que hay que hacer, lo que vivimos que hizo Fidel Castro, destruir al enemigo sin compasión ni tregua.

Cuando todos los candidatos se enfrenten al verdadero Trump, cuando lo fuercen a contestar la pregunta, no atacar a la persona que le está preguntando, entonces un candidato o quizás más de uno pasará sobre Trump y podremos tener alguien que nos represente frente a los socialistas demócratas.

Porque Trump, con un tercio solamente del partido, con ese grupo fanáticos que le sigue, nunca pudiera ganar las elecciones generales, y no solamente esto, pudiéramos perder la mayoría del senado.

Creo que Trump puede ganar las elecciones de New Hampshire, pero esas elecciones serán como un referéndum, cómo un termómetro de cómo se le puede ganar a Trump. 

Si vemos un aumento substancial en la votación para Jeb Bush, y mucho más si Bush queda en segundo lugar en las encuestas, esto determina que lo que quieren los votantes mayoritarios, que son el 70% que no vota por Trump,  es que quieren que se enfrenten a Trump no que lo evadan, no que le teman y no lo ataquen  que se les acabe el miedo.

Porque  los que votan, por los otros candidatos, que son la mayoría, lo que quieren es alguien que confronte a Trump en su arrogancia insubstancial y esto será lo que enseñen en las elecciones de New Hampshire, como lo enseñaron en mayor cuantía en Iowa.

Vamos a ver lo que pasa esta noche.

 

 

AMENPER: From Marco Rubio to Alberto Perez “Amenper”

AMENPER@aol.com

 

alberto,
At the debate this past weekend, I mentioned that the Obama Administration and the Left have it out for religious Americans who want to live their beliefs — it’s a serious threat to our fundamental values, and it’ll stop when I’m president.
I’ve talked about my own faith on the campaign trail some, and a few weeks ago, I was asked by a self-identified atheist about why I’ve done so. 
In fact, he asked if I was running for “pastor in chief.” Well, I answered his question — and the message I had for him has now been viewed over 10 million times:

Conservatives — believers and non-believers alike — loved seeing someone stand up for religious freedom and the importance of faith in the public square.
But I need your help to spread the word even further — 
click here to watch the video, and then share the link with a friend.
I want to live in a country where Americans feel comfortable living out their faith, in private AND in public. But as I mentioned at the debate, we’ve seen from the attacks liberals will level — and the policies of the Obama Administration — that some on the left don’t agree.
I’ve promised to voters everywhere I go: I will not be a president who will pit you against any other group of Americans, but I’m going to be honest about my values.
If that sounds like the kind of President you want — gauging from the reaction to this video, you’re not alone
And spread the message, because the stakes are too high just to let this election go by. Issues like the role of faith in the public square, marginalized by this president and liberal extremism, are foundational to who we are as a country.
Thank you for 
your support so far in this campaign. We’re not going to back down.
Thanks,

Marco Rubio
Republican Candidate for President
P.S. I said at Saturday night’s debate that I would rather lose an election than be wrong on protecting life. I stand by those words. Protecting the lives of the unborn is important to my faith and my core beliefs. When I’m president I will be a strong leader in this fight, but I need your help to get there. 
Please stand with my campaign right now.

 

 

By AARON ZITNER, WSJ. Charles Santos-Buch

Numbers to Watch in the New Hampshire Primary 

Results of Tuesday’s contest will give clues to where the race will go from there.

 Meanwhile, Latinos in USA appear to be befuddled and in the “sidelines” as if they were looking at confusing political events in a far away land that will have little to do with their lives or their future. The Latino mainstream media concentrates on defecting Cuban baseball players, “la farandula”, Venezuela and Central American politics and not on their host country. Will they be an intelligent factor in the national elections? Right now, they are in the sidelines….

 

Firefighter Gary Lemoine, left, and Fire Lt. Andrew Carroll set up a polling station in Newmarket, N.H., on Monday, ahead of Tuesday’s first-in-the-nation primary. PHOTO: JOE RAEDLE/GETTY IMAGES

By 

AARON ZITNER

Updated Feb. 8, 2016 8:55 p.m. ET

15 COMMENTS

A loss by Hillary Clinton in New Hampshire would sting less if the former secretary of state carries Democratic voters and trails only among independents in her party’s primary. A victory by businessman Donald Trump would come with caution signs if the Republican doesn’t expand his blue-collar base.

Beyond producing a winner for each party, the New Hampshire primary results will give clues to how the surviving candidates would do in the contests to come. Here are numbers worth watching in figuring out the primary season’s next phase:

Clinton’s share of Democrats. Mrs. Clinton essentially tied Vermont Sen. Bernie Sanders in Iowa’s caucuses, but she beat him by 17 percentage points among Democrats, according to entrance polls. If she repeats that performance on Tuesday—holding party members while losing independents who participate in the primary—that would be good news for her in the next few states, where independents play a smaller or no role.

In South Carolina, which votes later this month, independent voters accounted for less than a quarter of the Democratic primary electorate in 2008. By contrast, independents accounted for 44% of primary voters that year in New Hampshire.

Some big states that vote after South Carolina bar independents altogether, including Florida, Pennsylvania and New York. If Mr. Sanders can’t win among the Democratic rank and file, he wouldn’t do well in those delegate-rich states.

Sanders’s share of older women. Mr. Sanders leads Mrs. Clinton among men: He carried them by six points in Iowa, entrance polls showed. His leads among men were even bigger in recent polling of New Hampshire voters: He racked up an overwhelming, 74-point lead among men under age 45 in Wall Street Journal/NBC News/Marist polling this week.

 

 

 

Morning Jolt … with Jim Geraghty

Fracaso de Obama con Cuba, 2-feb-16.WASHINGTON POST

Quintin George

Date: Monday, February 8, 2016
Subject: Fw: Fracaso de Obama con Cuba, 2-feb-16.WASHINGTON POST.com>

On Monday, February 8, 2016 5:31 PM, Roberto Incera <rincera1@hotmail.com> wrote:

The Washington Post desmenuza fracaso de Obama con Cuba

*El diario resalta que en el último año los Castro han impedido el cambio real y la apertura en la isla al tiempo que han aprovechado los frutos de la apertura de EEUU.

Las escasas probabilidades de que un régimen autoritario como el cubano se convierta por sí solo en democrático desarman las razones de la Administración Obama para restablecer y mejorar su política hacia Cuba, dice en su editorial del domingo el diario estadounidense The Washington Post.

 

Con el título “El fracaso en Cuba”, el diario recuerda que Obama argumentó la intención de “liberar el potencial de 11 millones de cubanos”, “atraer y fortalecer al pueblo cubano” y “habilitar al sector privado de Cuba naciente” en cada una de las medidas a favor de las relaciones con la isla, pero que la realidad es otra.

 

“Hay poca evidencia de un cambio radical en Cuba hasta el momento, talvez porque Obama continúa ofreciendo al régimen de Castro concesiones unilaterales sin requerir nada a cambio. Como Estados Unidos no ha puesto ninguna condición relacionada con Derechos Humanos en la apertura, el régimen de Castro sigue trabajando de manera sistemática en la detención arbitraria de disidentes y otros que hablan a favor de la democracia”, señala el editorial.

 

The Washington Post menciona el aumento en las detenciones a opositores y al monopolio de los medios de comunicación masivos.

 

El diario apunta que otra de las metas fallidas de la Administración estadounidense ha sido la apertura de Cuba a internet. El Gobierno cubano estableció unas docenas de puntos de Wi-Fi; pero cobra $2 por hora, cuando el salario promedio es el equivalente a $20 al mes.

 

El Estado mantiene un estrangulamiento en la economía. Los beneficios del aumento del 50% en visitantes estadounidenses están siendo cosechados por el jefe de la industria del turismo y yerno de Raúl Castro. Y las compras de bienes de Estados Unidos han caído en más de un 10%, explica el editorial.

 

La deseada explosión de la empresa privada tampoco se ha materializado, indica el diario. Por el contrario, las licencias a los emprendedores han decrecido y sólo más organizaciones del Estado cubano se beneficiarán de los tratos comerciales, ya que son estas las únicas autorizadas para hacer estas transacciones.

 

“Lo que es más evidente en el último año es que los hermanos Castro están impidiendo efectivamente el cambio real y la reforma, incluso a medida que cosechan los frutos de la apertura de Obama. La única respuesta del Presidente ha sido más concesiones unilaterales, además de hablar de una visita a la isla antes de que termine su mandato. Los autócratas de todo el mundo deben estar mirando con envidia la buena fortuna de los Castro”, concluye.

 

 

 

La vergüenza de las mujeres feministas que no apoyará Hillary?

02/07/2016 / por Shawn

En fecha tan reciente como el último debate demócrata, Hillary Clinton, se sigue sugiriendo que solo su género es una razón viable para los votantes para apoyar sus ambiciones presidenciales. Romperse de nuevo contra las afirmaciones de que ella es la candidata establecimiento, Clinton dijo que no podía imaginar nada menos establecimiento de ser la primera mujer presidente de los Estados Unidos.

Pero si Clinton se unió a la carrera creyendo que las mujeres estadounidenses se unirían en torno a esta oportunidad histórica, que estaba muy equivocado. Entre las mujeres votantes demócratas e independientes menores de 34 años, que está perdiendo a Bernie Sanders en 20 puntos.

Este hecho llevó a un par de incidentes agrios este fin de semana cuando dos famosos feministas trataron de las mujeres milenarias vergüenza por no subir a bordo. Una salva de vino del ex secretario de Estado, Madeleine Albright, quien presentó a Clinton en un acto de New Hampshire el sábado. “Podemos contar nuestra historia de cómo subimos la escalera, y muchos de ustedes, las mujeres más jóvenes pensar se hace. No ha hecho “, dijo Albright. “Hay un lugar especial en el infierno para las mujeres que no ayudan unos a otros!”

Peor aún, líder feminista Gloria Steinem apareció en HBO programa de entrevistas de Bill Maher la noche del viernes e hizo una declaración bastante sorprendente acerca de por qué las mujeres jóvenes iban a Sanders. “Cuando uno es joven,” ella dijo, “usted está pensando,” ¿Dónde están los chicos? “Los chicos están con Bernie.” 

Maher fue sorprendido por el comentario, diciendo Steinem que si hubiera dicho algo así, habría sido el primero en criticarlo. Steinem detuvo la sugerencia y se paró a su declaración.

Suponiendo que estos comentarios tienen ningún efecto en absoluto, es casi seguro que no atraer a las mujeres milenarias a la campaña de Clinton. Estas mujeres ya arremetieron DNC Presidente Debbie Wasserman Schultz, quien sugirió hace dos semanas que las mujeres jóvenes estaban recibiendo “complaciente” sobre el derecho al aborto. Si las feministas de hoy en día no pueden incluso tomar ese tipo de debilidad crítica, es poco probable que sentarse y me dijeron que ellos sólo están apoyando Bernie Sanders para llenar sus tarjetas de fecha.

La verdad es que es difícil pensar en algo menos de empoderamiento para las mujeres que sugerir que de alguna manera se deben a si el movimiento feminista a votar por Hillary Clinton. ¿Cree que alguna de estas feministas habría dicho nada acerca del tipo Carly Fiorina? Por supuesto no. Usted tiene que apoyar a una mujer, pero sólo un tipo específico de mujer con un conjunto específico de creencias políticas. Algo así como cómo los líderes de negro han sido totalmente en silencio sobre el Dr. Ben Carson.

Si Clinton es el punto en el que va a las mujeres culpabilidad y vuelta a votar por ella, ella podría estar en más problemas que incluso las encuestas indican.

 

– Ver más en: http://totalconservative.com/feminists-shame-women-who-wont-support-hillary/#sthash.kvYSnuY0.dpuf

 

 

 

 

 

The Bolivia-Jihadist Axis of Cocaine By MARY ANASTASIA O’GRADY, WSJ – Evo Morales denies running a narco state. Mounting evidence suggests otherwise.

 

 

Charles Santos-Buch

 

The Bolivia-Jihadist Axis of Cocaine

Evo Morales denies running a narco state. Mounting evidence suggests otherwise.

Members of the Revolutionary Armed Forces of Colombia (FARC), a terrorist group that is heavily involved in the international drug trade. PHOTO: RODRIGO ABD/ASSOCIATED PRESS

By 

MARY ANASTASIA O’GRADY

Feb. 7, 2016 5:05 p.m. ET

38 COMMENTS

A Boko Haram massacre in a northeastern Nigerian village last month captured world-wide attention as it was reported that the terrorists burned children alive. 

Far less reported are credible allegations that a key source of funding for Boko Haram and other Islamic extremists is cocaine, produced and exported by the Revolutionary Armed Forces of Colombia (FARC) and other drug-smuggling cartels working in concert with the Bolivian government. This is the same FARC supposedly negotiating a peace agreement with Colombian President Juan Manuel Santos—an agreement that would derail its drug-trade gravy train. 

Europe’s recreational drug users like cocaine. European and U.K. drug warriors thought they could curb the availability of the white powder by cracking down on South American supply lines. But the cocaine capos have shifted their trans-Atlantic routes to Africa, where weak institutions are no match for transnational organized crime. Numerous press reports have named both Boko Haram and al Qaeda in the Maghreb as key players in the business of smuggling coke across the Mediterranean into Europe. 

The State Department’s Bureau of International Narcotics and Law Enforcement noted in November that Colombia is once again the world’s largest exporter of cocaine. But Bolivia may be the more profitable place for cartels like FARC to operate.

That’s suggested by a January 2014 paper by David Spencer, a professor of counterterrorism at the William J. Perry Center at Fort McNair, and Hugo Achá Melgar, a Bolivian journalist who now lives in the U.S. It traces the rise to power of Bolivian President Evo Morales, a former union leader of the country’s coca-growers, or cocaleros

The paper, which has not yet been published but which I read, tells of how Washington’s coca-eradication agenda was used by Bolivia’s hard left to launch and build the cocalero political movement beginning in the mid-1990s. Mass protests that paralyzed the country were made possible by a mix of underworld wealth and violence. The cocaleros brought down two democratically elected governments in October 2003 and June 2005, and then won the subsequent election in December 2005. 

Mr. Morales denies that he runs a narco state. And since he banished the U.S. Drug Enforcement Agency from the country in 2008, U.S. intelligence is limited. Yet mounting evidence suggests that cocaine trafficked to Islamic terrorists is now a major source of Bolivia’s export income. 

In 2006, when Mr. Morales first took office, the White House Office on National Drug Control Policy estimated coca cultivation in Bolivia at 21,500 hectares. By 2014 its estimate jumped to 35,000—not surprising, as Mr. Morales legalized coca growing on grounds that it is central to Bolivian cultural heritage and used for chewing and tea. 

Yet the largest expansion of coca cultivation has been in the Chapare region, which produces a variety unsuitable for chewing. And in “The Republic of Cocaine,” a 2012 article in the Brazilian magazine Veja, journalist Duda Teixeira reported that only one-third of the Bolivian coca crop goes to traditional uses. 

The total area planted with coca in Colombia is greater than in Bolivia. But the soil in the Chapare supports a coca variety with a larger leaf that is replenished faster and has a higher content of the active ingredient needed to produce cocaine than what is grown in Colombia. 

Mr. Morales’s critics contend that numerous cartels—including Mexican, Brazilian, Colombian and African players—have won concessions from him that allow them to access this crop, set up laboratories to process the leaves, and export the product.

Roger Pinto Molina was a Bolivian senator in 2010 when members of the police and Morales government insiders brought him documents that he says proved that two members of the president’s cabinet had ties to Colombian and Brazilian cartels. In his Veja article, Mr. Teixeira wrote that he had viewed documents, including a report by an intelligence unit of the Bolivian police, linking at least one cabinet member to the cartels. The Bolivian government has denied the allegation in Mr. Teixeira’s article. 

Mr. Pinto told me by telephone last week that he brought the evidence to Mr. Morales—and that shortly thereafter the government opened investigations of the senator. He fled to the Brazilian Embassy, where he remained for two years until he managed to escape the country. 

Prior to 2006 Bolivian-flagged ships did not operate in conflict zones in the Mediterranean. Under Mr. Morales that’s changed. In September Greece nabbed one that was loaded with 500,000 rounds of ammunition and 5,000 rifles and bound for a Libyan port. In January Turkey seized another off the coast of Libya carrying 13 tons of hashish. 

None of this is likely to matter to Mr. Morales’s political career. On Feb. 21 he will hold a referendum on whether he should be entitled to be re-elected twice more. With the country seemingly awash in laundered drug money, the contest is his for the taking. 

Write to O’Grady@wsj.com.

 

 

 

 

By : admin

Following weeks of being coy about it, the FBI officially confirmed Monday that they are investigating Hillary Clinton in relation to her use of a private email server while secretary of state. The Justice Department filed a letter in court this week from FBI General Counsel James Baker, who acknowledged that the inquiry was still being conducted. Baker’s letter, written in response to a State Department request for details, reads in part: “We remain unable to provide the requested information without adversely affecting ongoing law enforcement efforts.”

While Baker’s letter confirms the FBI’s active involvement, it sheds little light on the nature of the investigation. “The FBI has not, however, publicly acknowledged the specific focus, scope, or potential targets of any such proceedings,” he wrote.

Even so, the “potential target” of the investigation is obvious. Clinton was the one who decided to sacrifice security for convenience, and it is on her shoulders that rests this unacceptable mistake. As of now, more than 1,500 classified emails have been found on her unsecured server, including 22 which have been marked at the highest level of government secrecy. Clinton’s excuse that these emails were marked classified after the fact may convince voters, but it shouldn’t be enough to shield her from the law.

Speaking of the law, there is mounting pressure on Attorney General Loretta Lynch to step aside and let an independent prosecutor decide whether or not to press charges against Clinton. Not only is Lynch a member of the Obama administration, she was appointed U.S. Attorney in New York by former president Bill Clinton. Not to mention that she served in that capacity while Hillary was senator of that state.

In a statement to The Hill newspaper, Rep. Ron DeSantis (R-Fla) said, “That Hillary Clinton could be the Democratic nominee and the potential next president represents an extraordinary circumstance that commends the appointment of a special counsel.”

This isn’t necessarily about questioning Lynch’s objectivity, but the Justice Department owes the American people an investigation unhindered by the perception of political bias. As DeSantis said, this situation is virtually unprecedented and Lynch can’t afford to treat this like any other case. Even if she is thoroughly transparent, it will be impossible for her to avoid the stench of favoritism.

Alas, keeping the next president out of jail comes with its own rewards and they may be too tempting for Lynch to pass up. Clinton’s reputation can never fully recover from this scandal; we’ve already learned too much about how she endangered national security. But you can bet that she will take a presidency mired in public outrage over a stint in prison. And considering how willing Obama is to ignore the law, it will probably be the voters alone who can keep Hillary from realizing that dream.

– See more at: http://patriotnewsdaily.com/fbi-confirms-hillary-is-under-investigation/#sthash.hfIBFl3O.dpuf

 

The Thorny Economics of Illegal Immigration

By BOB DAVIS, WSJ – Arizona’s economy took a hit when many illegal immigrants left, but benefits also materialized 

Charles Santos-Buch

The Thorny Economics of Illegal Immigration

Arizona’s economy took a hit when many illegal immigrants left, but benefits also materialized 

ENLARGE

Rob Knorr, on his farm in Maricopa, Ariz., says it became harder to hire field hands after the state passed tough anti-immigration laws.PHOTO: BRANDON SULLIVAN FOR THE WALL STREET JOURNAL

By 

BOB DAVIS

Updated Feb. 9, 2016 10:49 a.m. ET

233 COMMENTS

MARICOPA, Ariz.—After Arizona passed a series of tough anti-immigration laws, Rob Knorr couldn’t find enough Mexican field hands to pick his jalapeño peppers. He sharply reduced his acreage and invested $2 million developing a machine to remove pepper stems. His goal was to cut the number of laborers he needed by 90% and to hire higher-paid U.S. machinists instead.

“We used to have many migrant families. They aren’t coming back,” says Mr. Knorr, who owns RK Farms LLC, an hour’s drive from Phoenix.

Few issues in the presidential campaign are more explosive than whether and how much to crack down on illegal immigration, which some Republican candidates in particular blame for America’s economic woes. Arizona is a test case of what happens to an economy when such migrants leave, and it illustrates the economic tensions fueling the immigration debate.

RELATED

Economists of opposing political views agree the state’s economy took a hit when large numbers of illegal immigrants left for Mexico and other border states, following a broad crackdown. But they also say the reduced competition for low-skilled jobs was a boon for some native-born construction and agricultural workers who got jobs or raises, and that the departures also saved the state money on education and health care. Whether those gains are worth the economic pain is the crux of the debate.

Gordon Hanson, a University of California at San Diego economist who has studied the issue for the nonpartisan Council on Foreign Relations, has detailed how large-scale immigration undermines wages for low-skilled workers. In Arizona’s case, he thinks the state is paying an economic price for its decision. “As the U.S. economy continues to recover, the Arizona economy will be weighed down by slower growth and by less export production in traditional industries” such as agriculture where illegal immigrants play a big role, he says. 

Proponents of doing more to curb illegal immigration say the mass departures helped the state economically in several ways. Government spending on health care and education for illegal immigrants and their U.S.-born children dropped. Wages for plasterers, landscapers, farmworkers and other low-skilled laborers jumped because of scarcity, according to employers and federal data.

“Even if the size of the state’s GDP decreased, the decrease in immigration redistributed income from employers to employees, particularly at the bottom end of the labor market,” says Steven Camarota, research director of the Center for Immigration Studies, in Washington, which favors reduced illegal immigration. “That’s a good deal.”

Big drop

Between 2007 and 2012, Arizona’s population of undocumented workers dropped by 40%—by far the biggest percentage decline of any state—according to the Pew Research Center, a nonpartisan think tank whose numbers are cited by pro and anti-immigration groups. California, the biggest border state, lost just 12.5% of its illegal immigrants during that time period. Since 2012, Arizona’s illegal-immigrant population hasn’t grown much, if at all, according to state economists and employers and preliminary data from Pew. Since 2007, about 200,000 undocumented immigrants have left the state, which has a population of 6.7 million.

The cost of illegal immigration has been a big political issue in Arizona for years. But pinning down exactly how much it costs the state, and how much is collected from illegal immigrants through taxation, is surprisingly hard to do. The state doesn’t count it. Estimates vary widely, depending in part on debatable issues such as whether to include the cost of educating U.S.-born children of illegal immigrants. 

In 2004, the Federation for American Immigration Reform, a Washington-based group that seeks to reduce immigration, calculated that undocumented workers cost Arizona taxpayers more than $1 billion a year for education, medical care and incarceration, after subtracting the estimated taxes they pay. 

Four years later, Judith Gans, then manager of the immigration-policy program at the University of Arizona’s Udall Center for Studies in Public Policy, examined the issue for all immigrants, not just illegal ones. She concluded that immigrants accounted for nearly $1 billion more in annual tax revenue than they cost the state. 

ENLARGE

Moody’s Analytics looked at Arizona’s economic output for The Wall Street Journal, with an eye toward distinguishing between the effects of the mass departures of illegal immigrants and the recession that hit the state hard beginning in 2008. It concluded that the departures alone had reduced Arizona’s gross domestic product by an average of 2% a year between 2008 and 2015. Because of the departures, total employment in the state was 2.5% lower, on average, than it otherwise would have been between 2008 and 2015, according to Moody’s.

The recession, of course, also hurt the state’s economy. Mr. Hanson, the immigration economist, said the economic downturn led many migrants to leave. 

Economic activity produced by immigrants—what economists call the “immigration surplus”—shrank because there were fewer immigrants around to buy clothing and groceries, to work and to start businesses. 

These days, construction, landscaping and agriculture industries, long dependent on migrants, complain of worker shortages. While competition for some jobs eased, there were fewer job openings overall for U.S.-born workers or legal immigrants.

According to the Moody’s analysis, low-skilled U.S. natives and legal Hispanic immigrants since 2008 picked up less than 10% of the jobs once held by undocumented immigrants. In a separate analysis, economists Sarah Bohn and Magnus Lofstrom of the Public Policy Institute of California and Steven Raphael of the University of California at Berkeley conclude that employment declined for low-skilled white native workers in Arizona during 2008 and 2009, the height of the out-migration. One bright spot: the median income of low-skilled whites who did manage to get jobs rose about 6% during that period, the economists estimate.

Arizona’s population of illegal immigrants grew nearly fivefold between 1990 and 2005, to about 450,000, according to Pew Research. Starting around 2004, the state approved a series of measures, either by ballot initiatives or legislation, aimed at discouraging illegal immigration. Undocumented immigrants in Arizona, about 85% of whom came from Mexico, are barred from receiving government benefits, including nonemergency hospital care. They can’t receive punitive damages in civil lawsuits. Many can’t get drivers’ licenses and aren’t eligible for in-state tuition rates. Arizona developed a national reputation for tough enforcement of the rules.

Some current Republican presidential contenders also take a tough line on immigration. GOP front-runner Donald Trump backs a “deportation force” to send home those here illegally, and he wants to build a wall on the Mexican border to keep out others. Texas Sen. Ted Cruz also wants a wall and would end Obama administration measures that have halted deportations of many undocumented workers.

On the Democratic side, former Secretary of State Hillary Clinton and Vermont Sen. Bernie Sanders would allow illegal immigrants already here to become citizens, and would continue the Obama administration policies.

Arizona’s immigration flow started to reverse in 2008 after the state became the first to require all employers to use the federal government’s E-Verify system, which searches Social Security records to check whether hires are authorized to work in the U.S. That law coincided with the collapse of the construction industry and the recession. The combination persuaded many illegal immigrants to leave for neighboring states or Mexico.

ENLARGE

Mr. Knorr, right, says he is relying more on machinery because he can’t find enough Mexican field hands.PHOTO: BRANDON SULLIVAN FOR THE WALL STREET JOURNAL

In 2010, as the state economy began to recover, the Legislature stepped up pressure. Under a new law, SB 1070, police could use traffic stops to check immigration status. Another section of the law, later struck down by the Supreme Court, made it illegal for day laborers to stand on city streets and sign up for work on construction crews.

“It was like, ‘Where did everybody go?’ ” says Teresa Acuna, a Phoenix real-estate agent who works in Latino neighborhoods. Real-estate agent Patti Gorski says her sales records show that prices of homes owned by Spanish-speaking customers fell by 63% between 2007 and 2010, compared with a 44% drop for English-speaking customers, a difference she attributes partly to financial pressure on owners who had been renting homes to immigrants who departed.

SB 1070 prompted some unions and other organizations to boycott the state, in some cases canceling conventions. In Latino neighborhoods, sales declined at grocery stores and other businesses catering to migrants. At the Maryvale Market, in an immigrant community of ranch homes, Ashok Patel says his business is down by half since 2008.

On the other side of the economic ledger, government spending on immigrants fell. State and local officials don’t track total spending on undocumented migrants or how many of their children attend public schools. But the number of students enrolled in intensive English courses in Arizona public schools fell from 150,000 in 2008 to 70,000 in 2012 and has remained constant since. Schooling 80,000 fewer students would save the state roughly $350 million a year, by one measure. 

During that same period, annual emergency-room spending on noncitizens fell 37% to $106 million, from $167 million. And between 2010 and 2014, the annual cost to state prisons of incarcerating noncitizens convicted of felonies fell 11% to $180 million, from $202 million. 

“The economic factor is huge in terms of what it saves Arizona taxpayers,” primarily on reduced education costs, says Russell Pearce, who as a state senator sponsored SB 1070.

Worker shortage

As the Arizona economy recovered, a worker shortage began surfacing in industries relying on immigrants, documented or not. Wages rose about 15% for Arizona farmworkers and about 10% for construction between 2010 and 2014, according to the Bureau of Labor Statistics. Some employers say their need for workers has increased since then, leading them to boost wages more rapidly and crimping their ability to expand.

Before the immigration crackdown, Precise Drywall Inc., of Phoenix, would deploy 50 people for jobs building luxury homes. “I could pull out phone books where I had 300 or 400 guys’ numbers” to fill out crews, recalls company President Jeremy Barbosa. No longer. Many immigrants left and haven’t returned, while other workers moved on to other industries.

“Now you have to put out feelers, buy ads, go on Craigslist, tap job agencies just to get a few men,” says Mr. Barbosa. “Growth is based on the ability to hire.”

At a Home Depot store in Maryvale recently, a dozen men from Mexico and Central America milled around the parking lot looking for work. Juan Castillo, a gregarious Mexican who said he had regularly crossed the border illegally over the past 10 years, said he and his colleagues can do landscaping, concrete work, drywall or whatever else is needed.

Before E-Verify, 30 to 40 men would show up at 4:30 a.m. and would usually find jobs by 10 a.m. Since then, the job seekers rarely thin out during the day despite the worker shortage because employers are shying away from hiring undocumented workers.

“E-Verify is a problem for us,” Mr. Castillo said. “We can work for a week. It takes that long for the paperwork. Then we’re out.”

Another would-be worker, Manuel Bernal, noted that because the Mexican economy has improved, laborers with families in that country are more inclined to stay there. Pew Research says that, nationally, more Mexicans now are heading home than coming into the U.S. The Center for Migration Studies estimated the number of undocumented immigrants fell to 10.9 million in 2014, from 12 million in 2008. 

 

Elecciones en noviembre, 2016

LAZARO R GONZALEZ

Para Alcalde del Condado Miami 2016

Escriba el nombre de Lázaro R González en

el espacio de la boleta electoral en blanco

Hágalo para acabar el relajo, el robo, el abuso, el descaro, la mala administración y haga  que el gobierno le responda a usted y no que sea un feudo de los políticos ladrones y descarados inescrupulosos, no permita más abusos.

Envie nuestros mensajes a sus amigos y conocidos.

 “NO Donaciones de Dinero”

LazaroRGonzalez@gmail.com LazaroRGonzalez@hotmail.com

 

Lázaro R González, Candidato a Alcalde

del Condado Miami en la boleta en blanco.

“Que DIOS nos ilumine en este empeño”

     lazarorgonzalez@gmail,                          305 898 4146

“Nuestro Plan”

> Eliminar las cosas incorrectas: Abusos contra los ciudadanos, Reparar las cosas malas de este gobierno y otros gobiernos anteriores, estupideces,  derroche de dinero público malas decisiones, favoritismo, amiguismo, prácticas nefastas.

>El actual Alcalde y sus comisionados apoya a los Tolls y las cámaras de los semáforos. Y ahora quieren poner otras cámaras en la parte no incorporada. A pesar que ya se sabe que los accidentes en las esquinas donde hay cámaras han subido en un 22%  Regresar las carreteras a los ciudadanos. Se han apoderado de las carreteras locales y nuestras calles explotando a los ciudadanos ilegalmente, porque todo esto se construyó con nuestro dinero. No solo le da apoyo al MDX sino que también quiere que lo nombren presidente del MDX. QUE DIOS NOS COJA CONFESADOS. Si ahora los miembros del MDX tienen salarios de más de 100,000 dólares imagínense cuando el este ahí y lleve con el a todos los vice alcaldes y toda su ralea.  Esto es un abuso y un descaro. La historia de Giménez en eso de sacarles dinero a los ciudadanos es un experto.                                                                       

>Hace unos cuantos meses se nos pidió nada más que 30,000 millones de dólares para reparar el sistema del alcantarillado de Miami y yo por lo menos no he visto hacer un hueco para reparar ningún alcantarillado todavía pero el dinero ya si está ahí sacándonos en formas de taxes adelantados para gastarlo. ¿Qué paso donde está el dinero cuando van a empezar a hacer el nuevo alcantarillado de oro de Miami? ¿A dónde fue a parar todo el dinero que nos cobran por servirnos el agua y los impuestos que cobran para mantener los alcantarillados?

>También nos pidieron “Los intocables de la Comision de Educacion”  al el pueblo de Miami aprobó que se le dieran Doce mil Millones de dólares para el Departamento de Educación para reparar las escuelas. También me pregunto a donde se fue todos los millones que recaudan de impuestos a los ciudadanos todos los años La comisión de Educación. Yo no he visto ni siquiera una persona con una brocha pintando una escuela o cogiendo una gotera en los techos.

>Giménez no hablo nada mas de los autos de la policía que recientemente se encontraron un edificio de parqueo con cientos o miles de carros para el condado o la policía, supuestamente destinados a la policía, que se estaban pudriendo en un parque porque nadie los uso. La prensa formo el escándalo y todo el mundo se disgustó y protesto. Pero nada paso. Quién es el culpable de que esto ocurriera.  A quien despidieron? ¿A quién han puesto en la cárcel?

>Tampoco Gimenes no hablo nada del el Jefe de la policía de Miami apareció muerto en su propia casa; primero dijeron que había sido asesinado, y después entonces lo suicidaron y de pronto la prensa no hablo más del asunto y todo el mundo se quedó “El dinero cierra las bocas”  Por fin se suicidó o lo suicidaros.  Y aquí paz y en el cielo gloria: Sun Centinel. Tuesday Oct. 6, 2015. 

>Otro de los problemas más acuciantes es la locura del incremento de los taxes de la propiedad. En esto hay algo que es repugnante por parte del departamento de taxes a las propiedades de Miami, han tenido el desparpajo de decir que los taxes no han sido aumentados. Que falta de respeto a la inteligencia de los ciudadanos porque SI SE SUBIEROSN LOS TAXES. EL VALOR DE LA PROPIEDAD SI FUE ELEVADO “Y MUCHO ESTE ANO” ALGO QUE LO HACEN TODOS LOS Años. Así que eso de decir que los taxes no fueron aumentados, es mentira… Comparen lo que pagan este 2015 con lo que pagaron en el 2014 y vean si les cobraran más que el año pasado.                                                                                Yo considero que cuando usted compra una casa. Esa casa mantine por siempre ese valor. A menos que usted le haga mejoras o adiciones esa casa no cambia de precio. Y es asi como yo considero que deben hacer las cosas. “Ningún aumento de taxes de la propiedad a menos que se le hagan obras que ameriten subir su precio.                               >En el condado hay demasiadas personas “Trabajando” y Cobrando muchísimos más dinero que los que normalmente ganan los ciudadanos que no trabajan en el condado. ¿Por Qué?  Porque es muy fácil gastar el dinero de los ciudadanos que tontamente se dejan quitar el dinero en taxes y toles por los políticos. Tenemos “5 nuevos vice alcaldes”. Unas posiciones que nunca habían existido en el Condado Miami. Solo teníamos un administrador y ya!!! Que invento es ese. ¿O es que los Virreyes son amigos del alcalde y el los acomodo?

Sabían ustedes que el hijo del alcalde es uno de los CABILDEROS más influyentes en el Condado Miami en que su papa es el alcalde. Dice un vecino mío que todo queda en casa. Es legal que el hijo de un alcalde sea cabildero donde su papa es el que “ordena y manda”. Es esto ilegal o legal???

>El crimen es altísimo en Miami, Creo es más alto que en toda la historia de Miami. Y todos los días aumenta mucho más. Los noticieros de la televisión todos los días llenan los espacios con  noticias  “Sangrientas” de asesinatos y todos los días es así. Los casos de tráfico de drogas son cada vez más populares y más dañinos y terribles. ¿Qué pasa la policía está de vacaciones permanente?  El transito es un verdadero infierno en las calles y carreteras. Decenas de  accidentes son el pan nuestro de cada día. Muertes y personas mutiladas es el saldo de todos los días.  Las autopistas son sucursales de las funerarias y los Hospitales. Las calles están más atiborradas de autos y cada día hay más accidentes.  (Nada) Dicen en la TV que el tiempo de la luz amarilla le han quitado tiempo para poder ponerle un ticket a los que doblan a la derecha en los semáforos y eso ha creado más accidentes.  (Un 22% mayor de accidentes)

En Hialeah se ha terminado hace más de un año una purificadora de agua y nadie se ha podido tomar todavía un vaso de agua porque no sirve lo que purifica. Quien estuvo a cargo de esto, cuando van a meter a un político en la cárcel y le van a quitar todo lo que se robó. Pero no aquí no pasa nada.

>Aquí se encontró un grupos de personas que se dedicaban a recoger boletas ausentes y luego llenarlas fraudulentamente y colocarlas en el Departamento de Elecciones y así llenaban las posiciones de los políticos pésimos que ahora tenemos. Y las boleteras aparecieron retratadas con el alcalde, muy sonriente todos. No hubo ninguna boletera  ni el alcalde preso.

>Tenemos una fuente de saqueo a los ciudadanos de Miami y de todo el estado de la Florida que es la que es La lotería de La Florida, donde nadie sabe quién es el que se gana el premio. Alguien me puede decir porque solamente aquí hay tres casinos en que se juega: Los Micosuky, Los Perros y El hipódromo de Hialeah. Porque estas tres entidades son los UNICOS que tienen derecho a expoliar a los jugadores. Estas entidades que yo sepa no contribuyen a nada en el Condado. Porque no se aprobó un casino ahí en donde estaba El Herald. POR QUE? Porque no dejan que los casinos sea una empresa abierta para todos los que paguen taxes??? Eso se llama ¡FAVORITISMO! ¡o COBRAR La Gabela”. Nosotros podemos tener un sistema como el de las Vegas… Miami es más, mucho mejor plaza. Podemos invitar a La mujer del Raton Mike de Orlando, a que su esposa se bañe en tanguitas en la playa mientras Mickey Mouse juega en un casino como los de Las Vegas y que tengan que dejar impuestos en Miami y así disminuir los abusivos taxes del gobierno condal de Miami. De todas maneras nos están saqueando con la Lotería de La Florida, donde nunca se quién se la saca. Mientras que en todos los mercados de Miami y gasolineras etc. Te venden los tickes de la Lotería Saqueadora de los bolsillos de los trabajadores.           >Nadie me puede justificar porque aquí se cobran todos esos asfixiantes taxes, Tolls y otros cobros que son muchísimos, tan exagerados y asfixiantes contra los ciudadanos del Condado Miami. Porque con los miles de millones que genera el Puerto de Miami y los otros miles de millones que genera el aeropuerto de Miami. Estos dos solos colosos Generan dinero más que suficiente para mantener las calles de Miami pavimentadas con Plata Mejicana. ¿En que se gasta ese dineral?  Porque no se presentan en público todo el dinero que generan estas dos entidades y en que se malgastan.

>El transporte de pasajeros en Miami es una porquería, las guaguas están sucias y desvencijadas, vienen cuando les da la gana y casi siempre vienen atrasadas y medio bacías. Porque el pueblo no las usa. PORQUE SON INEFICIENTES E INSUFUCIENTES PARA TODO EL QUE DESEARIA USARLAS. El un dinero que se derrocha y que no resuelve ningún problema. Yo propongo que se venda el sistema a quien lo va a explotar mucho mejor que estos ineptos. Ademas toda esa GIGANTESCA NOMINA DE TRABAJADORES DEL TRANSPORTE. Ustedes se recuerdan cuando algunos particulares pusieron guaguas a dar servicio por donde los Miamenses necesitaban ir y aquello se hizo muy popular. Creo que le decían “La Conchita” Lo que pasa que como siempre el gobierno es inepto y eso tiene que cambiar.

>Aquí tenemos una organización que se lama “El Children Trust” que no se puede saber dónde van todos los dineros que le sacan a los propietarios de casas. La forma en que esa organización despilfarra el dinero no es posible de auditar y ver donde se usa todos los millones que les sacan en los taxes de la propiedad a los ciudadanos. Porque no se puede auditar las finanzas del “Children Trust” donde se despilfarra nuestro dinero. Este es otro de los canceres económicos que padecen los contribuyentes de Miami. 

>Nosotros tenemos el mejor lugar del MUNDO para vacacionar, playas, restaurantes, podemos hacer casinos, cabaret’s y Parques temáticos, Tenemos los moles más bonitos y mejor surtidos del mundo. Pero no hacemos nada porque estamos rodeados de enanos anormales que son electos. Y el pueblo duerme el “Sueño eterno” ¿Y nadie despierta? Parece mentira que la industria permite al gobierno manteniendo a Miami como una aldea retrograda. Porque no se ha invitado y se les da facilidades a las grandes corporaciones de producción de películas de Hollywood a que vengan aquí a hacer películas y que establezcan estudios aquí. Las Películas de playas no podrán ser mejores que aquí porque el frio del agua de California le pone los pelos de punta a cualquiera que se meta en el agua. Aquí el agua es calientica y las playas no puedes ser más bellas.

>Los noticieros de la TV y Los periódicos  diariamente están llenos de cadáveres (Parecen cementerios todos los días) porque los accidentes. La ciudad es un expendido de drogas de todos los colores y sabores.   Y la policía bien gracias. Los Miembros de los algunos gobiernos de los diferentes municipios han terminados en las cárceles porque son unos delincuentes, Las oficinas de los gobiernos es una extensión de la familia de los Alcaldes y otros funcionarios.  Otros terminan en manos de la policía porque hacen cosas locas en Motos o automóviles borrachos conduciendo a mucha más de la velocidad permitida. Otros se dedican a robar los bienes de los ciudadanos. Tenemos una falta de moral, decencia y legalidad. Pudiera estar escribiendo cientos de páginas más de miserias y violaciones y burlas a los ciudadanos por los gobernantes.

 >Yo siempre he estado esperando que el pueblo de Miami  forme un “motín” como el que ocurrió en el pequeño pueblo de Bell en California, donde el pueblo tomo la alcandía y llevo hasta la cárcel a patadas por los fondillos a los comisionados y al alcalde donde todavía están ahí por ladrones y descarados.  El problema del despilfarro de los gastos del gobierno condal en Miami. El 60% de los ingresos del condado se gastan en pensiones y salarios. El alcalde actual recibirá una pensión de $150,000. Tenemos demasiadas personas cobrando altos salarios y pensiones.

> Todos los candidatos a cargos públicos por elecciones como Comisionados, alcalde, Jueces etc.

  1. a) No les será permitido presentarse a ser reelectos más de una vez.
  2. b) El máximo de tiempo para servir para políticos electos será de 8 años.
  3. c) Deben presentar prueba de que no tienen antecedentes penales.
  4. d) Hacer una declaración jurada de todos sus bienes, dinero y propiedades al comenzar su perido electo..
  5. e) Entregar un currículum laboral, experiencia y académico que pruebe su capacidad y experiencia.
  6. f) Tienen que entregar un plan de las mejoras que se comprometen a implementar en el ejercicio de la posición a que son candidatos. Este plan será Jurado, notariado y entregado ante el Clerk de la Corte un mes antes de las elecciones. El candidato podrá ser impugnado en la corte por no cumplir con su documento de compromiso.

> Todos los candidatos a cargos públicos por elecciones como Comisionados, alcalde, Jueces etc.

  1. a) No les será permitido presentarse a ser reelectos más de una vez.
  2. b) El máximo de tiempo para servir para políticos electos será de 8 años.
  3. c) Deben presentar prueba de que no tienen antecedentes penales.
  4. d) Hacer una declaración jurada de todos sus bienes, dinero y propiedades al comenzar su perido electo..
  5. e) Entregar un currículum laboral, experiencia y académico que pruebe su capacidad y experiencia.
  6. f) Tienen que entregar un plan de las mejoras que se comprometen a implementar en el ejercicio de la posición a que son candidatos. Este plan será Jurado, notariado y entregado ante el Clerk de la Corte un mes antes de las elecciones. El candidato podrá ser impugnado en la corte por no cumplir con su documento de compromiso.

> El proceso de RECALL o REFERENDUM se facilitara con los siguientes cambios:

  1. a) 20 firmas de apoyo por planilla,
  2. b) No necesidad de afidávit por el Circulador.
  3. c) El circulador si debe firmar la hoja recolección de firmas de apoyo; al final del documento una sola vez. Sirviendo de testigo como que sí estuvo presente en el momento de que los ciudadanos firmaron dicha hoja de recogida de firmas de apoyo al referéndum.
  4. d) No será necesario que la hoja de firmas de apoyo sean notarizadas.
  5. e) Prohibida la persecución o acoso a las personas que participen en el proceso como voluntarios.

El gobierno tiene que proteger a los ciudadanos y no protegerse de los ciudadanos.

> Reducir el presupuesto del condado Miami Dade, en un 10% anualmente hasta que lleguemos al nivel del presupuesto del año 2000. Este presupuesto tiene que ser balanceado de acuerdo con una razonable colección de impuestos.

> La policía y los servicios de seguridad tienen que mejorar sus técnicas, entrenamiento y protocolos. El criminal y el delincuente tienen que ser perseguido y castigado ejemplarmente, sea quien sea y viva donde viva. Se fomentara un plan en el cual la ciudadanía puede y debe participar activamente en la persecución de los criminales y ayudando a la policía y los servicios de seguridad ciudadana.

> Los Taxes sobre la propiedad inmobiliaria no podrán elevarse mientras el desempleo en el condado Miami Dade sea mayor al 8%. Se debe eliminar la posición de Tasador de la propiedad y crear un departamento mucho más pequeño y menos costoso; que realice los ajustes en los taxes de acuerdo con esta enmienda.

> La administración del condado actuara de una forma mucho más enérgica ante casos de mala administración, errores, corrupción o abusos con los empleados o el público como los pasados ocurridos en Los departamentos de Transporte, Viviendas, DERM, Aeropuerto, Puerto, ETC. Se despedirá desde el Director del Departamento en problemas hasta la tercera línea de ejecutivos. Y en los casos que se amerite se les pondrá a disposición de la corte.

> a-Reducción de los distritos del condado Miami Dade de 13 a 5 Cada distrito tendrá igual número de votantes.

b-Asalariar a los comisionados a $72,000.00

c- Está prohibido prohibirles a los comisionados o a cualquier político electo o empleado del Condado Miami Dade de por vida que puedan cabildear o hacer negocios, o ser parte de una compañía que haga negocios con el condado de Miami Dade durante o después de terminar su empleo o servicio.

d-Los comisionados tendrán una sola oficina con 3 empleados.

e- El presupuesto total de su oficina será de $322,000 anual en total.

f-Se elimina radicalmente la asignación de $800,000 anuales para usar como gastos discrecionales por el comisionado.

> El alcalde y/o los comisionados del condado no podrán aprobar y ordenar la ejecución de proyectos nuevos de la magnitud del túnel de la Bahía o el Estadium de los Marlins. Todos los proyectos de gran magnitud del condado deben ser consultados electoralmente con los ciudadanos y aprobados por los votantes mediante votación secreta y directa.

> El alcalde y/o los comisionados del condado no podrán aprobar y ordenar la ejecución de proyectos nuevos de la magnitud del túnel de la Bahía o el Estadium de los Marlins. Todos los proyectos de gran magnitud del condado deben ser consultados electoralmente con los ciudadanos y aprobados por los votantes mediante votación secreta y directa.

> Se tiene que nombrar una comisión de personas ajenas al condado Miami Dade o un gran jurado para que investigue todo lo relacionado Los despilfarros que han quedado impunes como en El Aeropuerto, el Puerto de Miami, el departamento de Transporte, DERM, Viviendas, El Túnel de la bahía, El Estadium de los Marlins, etc. para saber quién se benefició y después encauzarlo legalmente en la corte correspondiente.

> El condado está en la obligación de publicar en un sitio del internet creado al efecto Las subastas de trabajos públicos a contratar por los diferentes departamentos. Deben publicarse también los nombre de los lobistas que atienden a la subasta y a las empresas o personas que representan y los detalles de la oferta incluido las cantidades que ofrecieron cada participante. Y después de adjudicado el trabajo, tendrán que publicar quien fue el ganador y porque razones. En la subasta debe estar presente un oficial de la Oficina del Inspector General que certifique la legalidad del proceso.

> Toda persona “político u Oficial” que sea despedido de su cargo por alguna razón legal como: fraude, cosa mal hecha o delito, lucro indebido, mal desempeño de su función por estar por incumpliendo sus obligaciones o renuncia personal por el motivo que sea. No debe recibir ninguna pensión ni compensación de ninguna clase por parte del condado. En caso de que se esté haciendo algún pago en estos momentos proceder a presentar demanda en corte para detener estos pagos.

> a-Se elimina la posición de Jefe de Policía y se sustituye por la de Sheriff este ejercerá todas las funciones del actual Jefe de Policía.

b- El Sheriff, El Inspector General, El Jefe de la Oficina anti corrupción y El Jefe de la Oficina de control de ética. A partir de la aprobación de esta enmienda serán posiciones elegidas por los votantes del condado Miami Dade en elecciones. c-Tendrán todas las funciones que tienen ahora pero serán absolutamente independientes del alcalde y los comisionados y rendirán cuenta directamente a los votantes.

> a-A partir de la fecha en que estas enmiendas sean aprobadas por votación en elecciones secretas y directas por los ciudadanos del Condado Miami Dade. Estos cambios serán incorporados a la Carta Constitucional del Condado Miami Dade inmediatamente.

b-Los próximos cambios que se le proponga en el futuro a dicha carta solo podrán efectuarse mediante la acción de un Referéndum que aprueben estos nuevos cambios mediante elecciones por los ciudadanos del condado Miami Dade.

c-Los comisionados del condado Miami Dade, no tendrán el poder de modificarlas, agregar, sustituir o cambiar ninguna de las regulaciones en la Carta del Condado..

> 21

>En el condado casi nada funciona bien. Existen 50,000 personas que están esperando en la lista del programa Plan 8. Varios edificios que están semi abandonados y que se están cayendo a pedazos fabricados y carecen de estacionamientos. “Ahora mismo hay uno en West Kendall que los construyeron pero está vacío porque tienen que dar casi $4,000 dólares para poder vivir ahí. “El alcalde Giménez en los últimos dos años se ha enfocado en lo que se llama “Workforce Housing” el ha dado propiedades de Miami Dade, terrenos de Miami Dade para construir casas que se están ofreciendo a $170 mil dólares y esas casas no se le están vendiendo a las personas que están en listas de espera y no tiene un proceso aprobado por el departamento de vivienda a nivel de Washington”, ahora están hablando de gastarse más de $70 millones de dólares en el proyecto Liberty Squere. Hay una crisis en el departamento de viviendas de Miami Dade. Actualizar la lista de las personas que esperan por vivienda sería un buen paso para comenzar a reparar el daño,  el sistema de computadoras que tiene el condado, señalando “que es anticuado”. “Hace aproximadamente 6 meses el gobierno federal encontró que el departamento de viviendas públicas de Miami Dade, había dado más de $2 millones de dólares erróneamente a compañías que no cumplieron con el requisito federal, y que decidió Carlos Giménez “pues Giménez decidió pagar la multa, no con el dinero que tenemos ahora, sino con el dinero que vamos a recibir para las viviendas en dos años”. De acuerdo con el alcalde Giménez, “en Washington no hay dinero y que el estado no le quiere dar dinero al condado Miami Dade”.

>Quieren vivir en un lugar decente, donde no malgasten su dinero ni le cobren taxes donde el dinero no se usa para el bienestar de los ciudadanos y la comunidad  y vivir con tranquilidad y legalidad. Si ustedes me apoyan estoy dispuesto hacerlo. Los que quieren votar por mi tendrán que hacerlo en la boleta en blanco. No habrá propaganda en TV o periódicos ni pasquines. No recogeremos dinero para campaña, ni para nada. Lo que podemos haremos es poner los anuncios en mi sitio Web y en mi página “En mi opinión” Ustedes pueden copiar mis mensajes y ponerlos en sus sitio web y en Facebook. Coméntenlo con sus amigos y familiares. Así es que le vamos a ganar a los que no se merecen ser sus representantes en el gobierno.

 

Lázaro R González Miño

Candidato a Alcalde de Miami Dade Elecciones del 2016 lazarorgonzalez@gmail.com

 “FREEDOM IS NOT FREE”

En mi opinión

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s