Featured Image -- 2283

No 1132 “En mi opinión” Enero 18, 2016

No 1132 “En mi opinión” Enero 18, 2016

“IN GOD WE TRUST” Lázaro R Gonzalez Miño  Editor

Lázaro R González Miño  para  Alcalde de Miami Dade

AMENPER: ¿Quién es Glenn Beck?

Glenn Beck es exactamente lo que nos dice Donald Trump.  Es un comentarista radial fracasado, un periodista de segunda que a duras penas puede ganarse la vida. 

Pero hay veces que la causa de fracaso en vez de ser preyorativa es honrosa.  

Porque este no es el mismo Glenn Beck de hace 6 años atrás cuando tenía uno de los programas de televisión más vistos, y que era considerado como uno de los voceros más importante del movimiento conservador que se estaba enfrentando a la administración de Obama y a la agenda socialista que estaba invadiendo la política nacional. 

Pero precisamente porque no tenía reservas ni mediatación en sus ataques, de acuerdo con la estructura de los medios de comunicación,  se le fue la mano, no aguantó golpes y fue golpeado por los intereses creados que llegan a todos los medios de comunicación, hasta una emisora que se supone que representa la oposición al socialismo como Fox News.  Y su programa desapareció sin explicación.

Pero Genn Beck nunca ha cambiado, ahora en su programa de radio, más que nunca. Habla lo que siente, y no tiene miedo de hablar lo que siente, sencillamente porque no tiene más que perder.

Donald Trump mete miedo, y todos en los medios de comunicación y los políticos le tienen miedo, porque destruye al que lo critica. 

Algunos lo critican ligeramente y sólo terminan teniendo que defenderse de sus ataques destructores.

Pero el único que no aguanta golpes que dice lo que piensa sin miedo, es Glenn Beck. 

Abajo les copio dos artículos, el primero lo que dice Donald Trump de Glenn Beck, y después algo de lo que dice Glenn Beck de Trump.

 

Este es el artículo de Trump contra Beck

 

Este tipo es realmente tonto… este chico tonto, Glenn Beck, él luce como el infierno. No, es como una droga.

 Le he visto llorar en la televisión todo el tiempo.

Él lo está haciendo muy mal.

Se está cayendo a pedazos.

Su empresa se está cayendo a pedazos,”  Trump dijo en un evento de campaña en Portsmouth, New Hampshire.

El favorito candidato presidencial republicano dijo que estaba muy “preocupado” por lo que vio en tarde de viernes en la entrevista de Fox News con el anfitrión Bill O’Reilly.

Durante esa entrevista, Beck repetidamente había atacado Trump como “progresista” y lo comparó a Obama.

«Él votó por Obama en ‘ 08,  Bill,» dijo Beck O’Reilly  continuó en su crítica de Trump.  Él lo confesó en una entrevista poco después de la elección de Obama en 2008.

Trump contraatacó que ese reclamo al día siguiente en que declaró que trabajó o en nombre del rival de Obama: el senador John McCain (R-Arizona).

“El chico va en la televisión ayer por la noche con O’Reilly”, recordó el empresario. Él dice que he votado a favor de Barack Obama. Y estaba en el Comité de McCain, y levanté una enorme cantidad de dinero-

 para John McCain, cené con  John McCain y su esposa justo antes de las elecciones ya tenemos que escuchar a este idiota llamado Glenn Beck. ”  No desmintió ni comentó sobre el reclamo de Beck que había dicho en una entrevista que había votado por Obama.

Trump también dijo que llamó a O’Reilly y le dijo ¿por qué tienes un tipo como ese en televisión?”

“Es un hombre fracasado”,  el candidato agregó más adelante.

Trump también arremetió contra Beck en octubre pasado después de que el comentarista conservador lo llamó un “matón”. Trump respondió llamando a Beck “irrelevante” y un “trabajo de tuerca” que “siempre parece estar llorando.”

 

 Este es el escrito de Beck contra Trump

El locutor conservador locutor Glenn Beck renovó sus críticas de Donald Trump el viernes, diciendo que el magnate de bienes raíces se enajenó contra otros republicanos con su comportamiento durante un debate de los candidatos la noche anterior.

Según extractos de su show, Beck dijo que Trump vino apagado como un “hijo de un b * tch” durante el evento, diciendo que él era el “gran perdedor” del debate.

Mientras que él sigue diciendo que los americanos se conectan con las cosas que dice, creo que él se mostró como un matón, como muy poco presidencial, como alguien que no puede probar sus grandes palabras con hechos reales,” Beck dijo en video difundido desde el programa.

“Lo más importante, él demostró que él es en realidad parte del problema”.

Beck argumenta que Trump se ha implicado sí mismo como parte de la cuestión de la corrupción en la política cuando la estrella del show de realidad dijo que la candidata demócrata Hillary Clinton “no tuvo otra opción”, pero que ir a su boda  porque él había donado a su fundación.

“Si alguien cree que este hombre le dio la medio millón de dólares — o lo que le dio — a la Fundación Clinton, si crees que lo hizo así que para solamente poder tener a los Clinton en su boda, hay dos problemas,” dijo Beck. “Uno, es fiscalmente irresponsable. Dos, es que si eran sus amigos quiere decir que él tiene la costumbre o la necesidad de comprar a sus amigos. Esto no tiene ningún sentido en absoluto.”

Glenn Beck  también se quejó por Trump arremetiendo contra la comentarista de Fox News Megyn Kelly y sus compañeros moderadores, diciendo que él tiene una “listas de enemigos” más larga que el Presidente Barack Obama.

“Es el candidato más arrogante sólo comparable al candidato llamado Barack Obama”, dijo Beck. “Me refiero, nunca he visto  a nadie más arrogante que él.”

Glenn Beck también ha comparado a Trump con Woodrow Wilson, considerado el primer presidente que comenzó el camino al gran gobierno federal en los Estados Unidos

Abajo el link del escrito.

Donald Trump and Woodrow Wilson—The Similarities are Getting Eerie | Glenn Beck

 

 

AMENPER: La Televisión y la Política

La televisión ha tenido una gran influencia en la política.  Quizás una de las que más ha influenciado en la vida de nosotros los cubanos fue el primer debate presidencial de Estados Unidos.

Hasta entonces los debates habían sido o por radio o en los periódicos, la televisión todavía no había sido inventada comercialmente y al principio de su comercialización, nunca tuvo influencia, no había tantas personas que tuvieran televisores, y la técnica era rudimentaria.

Hasta que el 26 de septiembre de 1960 se transmitió por primera vez en la historia un debate televisado entre los candidatos a la Presidencia de Estados Unidos, organizado por las cadenas CBS, ABC y NBC,  entre el candidato republicano el vicepresidente Richard Nixon y el candidato demócrata el senador Robert F. Kennedy.

El senador demócrata era sólo cuatro años menor que su contrincante, pero proyectaba una apariencia más juvenil y era mejor parecido que Nixon. Kennedy tenía 43 años y Nixon 47.

Este debate ha sido un caso de estudio para los observadores de la Ciencia Política en todo el mundo porque es paradigmático de la influencia entre la imagen en la opinión pública y la decisión de los votantes.

La importancia que se le dio al debate televisado, que fue visto por aproximadamente 74 millones de personas, aceleró la adopción del ejercicio político  en otros países, incluyendo México y Latinoamérica.

Quienes siguieron el debate por radio sintieron a Nixon confiado y contundente, pero quienes lo vieron por TV reconocieron el éxito de la estrategia de imagen y el mensaje del joven Kennedy.

Nixon no se maquilló, y apareció con la barba que le daba la apariencia de alguien siniestro ante el joven bien parecido, maquillado y preparado para una actuación como un personaje de novela.

Sin lugar a dudas Kennedy ganó el debate.

La victoria de Kennedy, si es que se le puede llamar así, porque hubo anomalías en la votación de Chicago bajo la alcaldía de Daley,  fue la causa de acontecimientos que cambiaron la cara no sólo de los Estados Unidos pero de Cuba.

La elección  fue cerrada: Kennedy obtuvo el 49.72% del voto popular y 56.4% del voto electoral, mientras que Nixon se quedó con el 49.55% del voto popular y 40.8% del voto electoral.

¿Qué hubiera pasado si Nixon hubiera sido el presidente electo?  Probablemente la invasión de Bahía de Cochinos que fue preparada por la administración Eisenhower-Nixon hubiera recibido cobertura aérea y la invasión hubiera resultado en la liberación de Cuba. 

O cuando la crisis de los cohetes el resultado también hubiera sido otro.

Si Fidel Castro no hubiera usado la televisión para destruir a sus enemigos en discursos que convirtió en juicios políticos para eliminar a sus potenciales enemigos, quizás no se hubiera podido consolidar en el poder.

Si Bill Clinton hubiera sido menos carismático o menos atractivo a las mujeres por la televisión, Bush Sr hubiera sido re-electo, y el derribo de los aviones al rescate hubiera tenido la respuesta adecuada.

La televisión ha cambiado la dinámica de la política, Si hubiera habido televisión quizás Abraham Lincoln no hubiera sido electo presidente porque con su figura desgarbada y su cara cadavérica que escondía bajo su media barba, no hubiera sido lo suficientemente atractivo para ser presidente y el resultado de la guerra civil en Estados Unidos hubiera sido otro y este país en que vivimos no existiría como lo es hoy en día y su historia y la historia del mundo hubiera sido diferente.

Si Roosevelt en su silla de ruedas hubiera aparecido en la televisión, quizás no hubiera sido electo porque hubiera no hubiera tenido la apariencia de un presidente suficientemente fuerte para gobernar el país. 

Cuando el carisma y las apariencias físicas valen más que la substancia de los que son elegidos para administrar y gobernar una nación, las cosas no resultan como debieran de suceder,}, Porque se está poniendo la ilusión por delante de la realidad, la imagen sobre la substancia.

Y cada día la televisión influye más en el público para escoger a nuestros gobernantes.

Creo que los adelantos de la ciencia son y han sido muy beneficiosos, pero algunas veces cuando son usados con motivos que no son los que se ajustan a la realidad, pueden perjudicar mejor que beneficiar.

Como hubo de confesar el propio Kennedy  “Fue la televisión mucho más que otra cosa, la que cambió la corriente”, dijo el 12 de noviembre, 4 días después de la elección.

 

 

 

 

SE LES QUEDAN LAS BASES VACIAS A PESAR DE LA PROPAGANDA BARATA!!!

Jose Y Marcia Caula

Cuba se queda sin béisbol

Yoenis Cespedes

Alex Brandon / AP

Yoenis Céspedes, artillero cubano, ahora con los Mets de Nueva York.

Yoenis Céspedes, artillero cubano, ahora con los Mets de Nueva York.

(Alex Brandon / AP)

Aurelio MorenoContact Reporter

Apertura de relaciones al rescate del béisbol cubano

Durante poco más seis décadas Cuba fue, indiscutiblemente, la potencial mundial número uno en el béisbol.

Tres medallas de oro olímpicas, unidas a 25 preseas doradas en Copas del Mundo, 12 de Juegos Panamericanos y 11 en torneos Intercontinentales, entre otros campeonatos, convirtieron a la isla en el país más poderoso del planeta en la pelota en un furioso dominio que arrancó a finales de la década del 30 y se extendió hasta mediados de 2000.

Semejante despliegue de poder sin precedentes en el deporte, sin embargo, ha ido decayendo marcadamente en los últimos 10 años, mientras cientos de peloteros cubanos continúan desertando en busca de libertad y el sueño de jugar en las Grandes Ligas.

El masivo éxodo amenaza con vaciar a la isla de talento y confirmar un cambio de mando en las clasificaciones mundiales de la pelota —que ya se manifestó en las pasadas tres ediciones de los Clásicos Mundiales de Béisbol con una Cuba disfrutando apenas de una medalla de plata.

A diferencia de otros países, cuyos jugadores pueden salir y regresar libremente de sus respectivas naciones sin arriesgar su futuro, Cuba deja de contar con sus peloteros una vez éstos deciden abandonar la isla para aventurarse a las mayores y sus sucursales.

 

Chicago White Sox at Kansas City Royals

JOHN SLEEZER / TNS

 José Abreu, primera base cubano de los Medias Blancas de Chicago. Poder puro.

 José Abreu, primera base cubano de los Medias Blancas de Chicago. Poder puro.

(JOHN SLEEZER / TNS)

Ya sea por trabas del pasado embargo de Estado Unidos hacia La Habana, o la cerrada política del régimen castrista, que considera como “traidores” a aquellos que han escapado del territorio nacional, los que salieron jamás volvieron a regresar al tiempo que el deporte nacional cubano se va desangrando poco a poco.

“Por qué Cuba tiene que ser diferente a los demás países?”, se pregunta Jerry del Castillo, comentarista radial deportivo de Miami, y uno de varios cubanos locales que piden un cambio en las reglas del juego.

 

Cubanos Miami

Aurelio Moreno

Los peloteros cubanos Norberto Alonso (centro) e Iván Galindo (der.) conversan con el presidente de la Liga Nica de béisbol, Lester Aviles en el Tamiami Park de Miami el pasado 4 de septiembre de 2015

Los peloteros cubanos Norberto Alonso (centro) e Iván Galindo (der.) conversan con el presidente de la Liga Nica de béisbol, Lester Aviles en el Tamiami Park de Miami el pasado 4 de septiembre de 2015

(Aurelio Moreno)

“Los peloteros estadounidenses, dominicanos, puertorriqueños, mexicanos, panameños, etc., pueden jugar y representar a sus respectivos países en competencias internacionales, aunque estén jugando en las ligas mayores o ligas menores como profesionales. El régimen castrista no permite que los jugadores cubanos que juegan profesionalmente en Estados Unidos representen a su país nativo o el país de sus padres. Ese régimen dictatorial es el responsable de ese problema”.

Apertura
De acuerdo a cifras del presidente del Instituto Nacional de Deportes cubano, Antonio Becali —y recogidas por el portal de internet cuban-play.com–, “sólo en el último año 84 peloteros abandonaron el país”.

El mismo portal indica que la “55ta Serie Nacional de Béisbol comenzará en Cuba, con el criterio mayoritario, de que será quizás la más débil de las efectuadas desde 1962, cuando en la isla se erradicó el profesionalismo”.

“La pelota en Cuba se ha debilitado bastante y los peloteros seguirán saliendo hasta que el sistema no cambie y los jugadores puedan regresar”, indicó en Miami, el pelotero Norberto Alonso.

De 42 años y natural de Matanzas, Arroyo espera que el anunciado restablecimiento de relaciones diplomáticas entre Estados Unidos y Cuba permita a los jugadores de la isla entrar y salir libremente de su territorio.

“Con esa apertura espero que los equipos de Grandes Ligas pueden llevar sus academias a Cuba y ayudar también al desarrollo del deporte allá. De otra forma, el béisbol seguirá sufriendo en Cuba”.

República Dominicana, con jugadores de Grandes Ligas de la talla de Robinson Canó, Nelson Cruz, Edwin Encarnación y Hanley Ramírez, entre otros, se alzó con el campeonato del pasado Clásico Mundial.

Cuba, que actualmente cuenta con unos 20 peloteros en la Gran Carpa, incluyendo a súper astros del calibre de José Abreu, Yasiel Puig, Yoenis Céspedes y Aroldis Chapman, no ha podido todavía contar con sus mejores fichas en ninguna de las tres ediciones de la máxima competencia mundial del béisbol.

Y por el  contrario, tras cada torneo sufre devastadoras y irremplazables pérdidas como la de los lanzadores Raicel Iglesias, Odrisamer Despaigne y el jardinero Yasmani Tomás, quienes representaron a Cuba en el Clásico de 2013 y ahora figuran en las Grandes Ligas.

“La pelota cubana siempre ha sido de primera línea y este éxodo obviamente debilita la calidad del deporte”, opina Luis Borrayo, un ex jugador de aquella Serie Nacional cubana con el legendario equipo Industriales.

“Antes tenías que esperar tu turno para jugar y demostrar tu talento. Ahora, con la salida de los jugadores, no hay un ejemplo para seguir”.

Iván Galindo, matancero de 47 años y quien al igual que Arroyo y Borrayo sigue disfrutando de la pelota en la llamada Liga Nica que se disputa en el Tamiami Park de Miami, también abriga la esperanza de que la normalización de relaciones entre los gobiernos de Washington y La Habana termine beneficiando al béisbol cubano.

“Cuba es una gran cantera de peloteros, pero tiene desventaja al no poder usarlos si éstos vienen a Estados Unidos. En algún momento debe darse un cambio. Cuba debe abrirse en todas la ramas del deporte y dejar ese concepto del muy centralizado. No solamente en el béisbol”, sentenció Galindo.

Previo al histórico anuncio del presidente Barack Obama de limar asperezas con los Castro, los jugadores cubanos que decidían probar suerte en las Grandes Ligas solían establecer su residencia legal en terceros países como México o República Dominicana para luego declararse agentes libres —evitando así entrar al draft amateur— y firmar contratos millonarios.

Como ciudadanos de un tercer país peloteros como Rusney Castillo ($72.5 millones con los Medias Rojas); Abreu ($68 millones Medias Blancas); Tomas ($68.5 millones, Diamondbacks) han asegurado ya su futuro y el de todas sus generaciones.

Ya antes habían hecho lo propio los guarda bosques Puig ($42 millones, Dodgers); y Céspedes ($36, Atléticos), entre otros.

Ante semejante potencial recompensa, decenas de jugadores desertan anualmente del país.
“Los peloteros que están surgiendo [en Cuba] no tienen la misma calidad de los que han salido”, reconoce Jesús Sisat, veterano dirigente cubano residente en Miami. “Si a aquellos que han salido no les permiten regresar y representar al país, el béisbol de Cuba seguirá cojeando”.

 

 

 

WSJ’s REVIEW AND OUTLOOK: $29 Oil and the Dollar- 1/16/2016

Charles Santos-Buch

$29 Oil and the Dollar

As the greenback keeps rising, commodity prices keep falling.

ENLARGE

PHOTO: GETTY IMAGES/IKON IMAGES

Jan. 15, 2016 6:56 p.m. ET

44 COMMENTS

Equities took another beating on Friday, on the heels of one more Chinese market selloff and oil sinking below $29 a barrel for the first time in 12 years. The Dow industrials and the S&P 500 are down more than 8% in two weeks, and the growing fear is that this is a harbinger of recession. 

Amid the hunt for culprits, one place to look is the link between the price of oil and the dollar. There has long been an inverse correlation between dollar strength and commodity prices, as we saw more than a decade ago. As the Federal Reserve made its historic mistake of staying too easy for too long in the early 2000s, oil began its long march upward to $100 a barrel and beyond. The correlation has been going in reverse in the last year as the dollar strengthens and oil plunges. 

Morgan Stanley tracked this correlation in a smart research note earlier this week. While not ignoring the fundamentals of oil supply and demand, especially lower oil demand from slower growth in China, Morgan Stanley estimated that increasing dollar strength could take the oil price down to $20 a barrel. 

The Fed’s inevitable unwinding of its post-panic monetary exertions explains part but not all of the dollar’s rebound. Central banks in Japan and Europe have been pursuing a devaluation strategy and capital flight from China is causing the yuan to depreciate. As more investors demand dollars, the greenback strengthens and the chances of currency markets overshooting grows.

If oil does fall to $20, the economic pain is likely to be considerable throughout the oil patch and commodity markets. Energy bankruptcies will proliferate. Eventually low prices will lead to cuts in supply and oil will find a bottom. But the carnage might be reduced if the dollar stabilized against major currencies. Meantime, the world desperately needs pro-growth economic policies, but it’s hard to see where they’ll be coming from any time soon.

 

[Unbelievable] THIS is the Exact Day the Bible Says WWIII Starts…

Keith Jacobs | Family Survival Plans keith@familysurvivalplans.com via getresponse.com

In Negotiating to Free Americans in Iran, U.S. Blinked on New Sanctions

Saturday, 16 Jan 2016 07:12 AM

The day before the Obama administration was due to slap new sanctions on Iran late last month, Iranian Foreign Minister Javad Zarif warned U.S. Secretary of State John Kerry the move could derail a prisoner deal the two sides had been negotiating in secret for months.

Kerry and other top aides to President Barack Obama, who was vacationing in Hawaii, convened a series of conference calls and concluded they could not risk losing the chance to free Americans held by Tehran.

At the last minute, the Obama administration officials decided to delay a package of limited and targeted sanctions intended to penalize Iran for recent test-firings of a ballistic missile capable of delivering a nuclear warhead.

This account of previously unreported internal deliberations was provided by two people with knowledge of the matter.

Those unilateral U.S. sanctions were expected to be imposed quickly now that four Americans, including Washington Post journalist Jason Rezaian, were being released by Iran on Saturday. Eight Iranians accused in the United States of sanctions violations were having charges dropped or sentences commuted on Saturday under the complex prisoner deal, according to court filings and sources familiar with the cases.

The moves came as broader U.S. and international sanctions were set to be lifted after verification that it had met commitments to curb its nuclear program.

But Kerry’s decision not to call Iran’s bluff in December shows how months of clandestine negotiations to free Rezaian and other Americans became deeply intertwined with the final push to implement the nuclear deal, despite the official U.S. line that those efforts were separate.

A U.S. official said on Saturday there was no connection between the nuclear deal and the release of the Americans.

The prisoner swap could also come under scrutiny from critics who have questioned the Obama administration’s resolve in dealing with Iran and ability to follow through on its pledge to keep a hard line on sanctions outside those imposed on its nuclear program.

The episode was one of several diplomatic and military near misses between Iran and the United States in recent weeks, including a quickly defused crisis when 10 U.S. sailors were detained after entering Iranian waters.

TENSE CALLS AND BUREAUCRATIC ERRORS

Details of the prisoner talks were a closely held secret, so even within the Obama administration few people realized how perilously close the swap came to falling through.

On Dec. 29, Kerry told Zarif the United States intended to impose new sanctions on Iran over the missile test firings, which were deemed to have violated a United Nations ban, according to a U.S. official and congressional sources.

Zarif countered that if Washington went ahead, the prisoner swap was off, the sources said.

Kerry spoke by phone that night with Treasury Secretary Jack Lew and a White House official and the decision was made to hold off on any sanctions announcement, they said. Obama’s role in the unfolding drama was not clear.

Zarif’s ability to fend off new U.S. sanctions, even temporarily, may have bought him some breathing space with Iranian hardliners who oppose the terms of nuclear deal. They have insisted that any new sanctions would be a show of bad faith by Washington.

But a bureaucratic misstep almost undid Kerry and Lew’s decision. Word of their last-minute intervention to delay the sanctions never filtered down to working-level officials at the State Department during the holiday lull.

Unaware of the change of plan, the State officials went ahead and quietly informed key congressional offices the next morning about the new Iran sanctions targeting about a dozen companies and individuals. They included copies of a news release that the Treasury Department intended to issue.

Latest News Update

Get Newsmax TV At Home »

Officials then abruptly pulled back, telling congressional staffers the announcement had been “delayed for a few hours,” according to an email seen by Reuters. The next day the State Department emailed that sanctions were delayed because of “evolving diplomatic work that is consistent with our national security interests.”

Administration officials then told some congressional staffers confidentially that something big involving Iran was in the works, in an apparent attempt to tamp down criticism from Capitol Hill, a congressional source said.

Leading lawmakers, including some of Obama’s fellow Democrats, chided the White House for delaying the sanctions package and suggested it could embolden Iran to further threaten its neighbors and destabilize the Middle East.

SMALL CIRCLE OF TRUST

The nuclear deal signed on July 14 between Iran and world powers had been widely hailed as a major boost for Obama’s legacy. But he also faced criticism for refusing to make the accord contingent on Iran’s release of Americans known to be held by Iran. The prisoners, accused of spying and other charges, included Rezaian and several other Iranian-Americans.

At a White House news conference the day after the nuclear accord was signed, Obama bristled at a reporter’s suggestion that while basking in the glow of the foreign policy achievement he was all but ignoring the plight of Americans still detained in Iran.

“You should know better,” he said, adding that U.S. diplomats were “working diligently to try to get them out.” But Obama insisted that linking their fate directly to the nuclear negotiations would have encouraged the Iranians to seek additional concessions.

Once the deal was done, Kerry told his staff to redouble efforts to secure the Americans’ release, a U.S. official said. By that time, Brett McGurk, a State Department official, had already been conducting secret negotiations for months with an unnamed Iranian representative, the official said.

In a sign that Iran was looking for a way forward, officials of the Iranian interests section in Washington – Tehran’s de facto embassy – began meetings in August with some of the 12 Iranians held in the United States for violating sanctions. The aim was to see whether they would be willing to return to Iran if a swap could be arranged, according to a person familiar with the cases.

In recent months, senior Iranian officials repeatedly floated the idea of a prisoner exchange, despite apparent opposition from Iranian hardliners.

Kerry informed only a handful of senior lawmakers on a confidential basis on Thursday night that a release of Americans held in Iran was imminent, a congressional source said.

Obama has had some success in keeping such proceedings under wraps in the past. His aides negotiated a deal in late 2014 that led to Cuba’s release of former U.S. aid contractor Alan Gross and a U.S. intelligence operative while Washington freed three Cuban spies.

But it was a prisoner swap earlier that year – the Taliban’s release of alleged U.S. army deserter Bowe Bergdahl in exchange for five Taliban commanders held at Guantanamo Bay, Cuba – that caused a backlash from Republican lawmakers. They argued that Obama failed to give Congress the legally required notice for transfer of Guantanamo prisoners and questioned whether Bergdahl endangered fellow soldiers by slipping away from his post in Afghanistan, provoking a massive manhunt.

On Saturday, Kerry and Zarif joined with European Union foreign affairs chief Federica Mogherini in Vienna for planned “Implementation Day,” which would end a decade of nuclear sanctions on Iran and unlock billions of dollars of its frozen assets.

With the U.S. prisoners free, Obama may now feel freer to go ahead with the missile sanctions, which are far more limited than the nuclear sanctions program that crippled Iran’s economy. U.S. officials have said that the new financial penalties remain on the table and are likely to be revisited soon.

Read Latest Breaking News from Newsmax.com http://www.newsmax.com/Newsfront/iran-sanctions-to-be/2016/01/16/id/709740/#ixzz3xcMfx6RB 
Urgent: Rate Obama on His Job Performance.
 Vote Here Now!

 

Sun Sentinel: Hopes for democracy won’t stay buried in Cuba

Gatria@aol.com

From: frank.calzon@cubacenter.org
Sent: 1/16/2016 11:58:09 A.M. Eastern Standard Time
Subj: Sun Sentinel: Hopes for democracy won’t stay buried in Cuba

 

Sun Sentinel, January 12, 2016

Hopes for democracy won’t stay buried in Cuba

Frank Calzon

People should remember what the dictators have done

It is the 57th anniversary of Fidel Castro’s triumphant march into Havana, after dictator Batista fled in 1959.

Fidel entered the city on Jan. 8; a few days earlier his brother Raul had taken control of Santiago, Cuba’s second largest city. On Jan. 10, Raul Castro, now president of Cuba, ordered a long, deep trench dug near the historical San Juan Hill, site of the U.S. skirmishes against the Spanish led by Teddy Roosevelt, which took place and on Jan. 11. His army’s trucks hauled 70 Cuban nationals to the site, lined them up and executed them. Their bodies fell into the trench and were buried. There were no trials or “due process.”

That action ought to enlighten Americans today as to nature of the Castro regime and the character of the man who inherited the Cuban presidency from his ailing brother and is now engaged with U.S. President Barack Obama in making decisions affecting Cuba’s future and relationship with the United States.

While Fidel Castro enthralled Habaneros with long speeches, the most important promise of the Castros’ revolution was immediately betrayed and abandoned. Fidel had repeatedly said that once Batista was gone, Cuba’s Constitution would be reinstated. Millions celebrated the departure of Batista and arrival of Fidel’s self-declared “democratic revolution.” Cuba’s Constitution prohibits the death penalty. Fidel’s promise of democracy rapidly disappeared, and neither brother shows any new respect for the rule of law.

Cuban Army trucks hauled the doomed Cubans to the hill. Some cried, others pleaded to live professing support for the Castro Revolution. Some were blindfolded. Many remained silent. One execution was delayed several hours to accommodate TV crews who wanted better lighting to film the grisly event. Time magazine reported the details in its Jan. 26, 1959, edition.

As in Eastern Europe under the Soviet Union’s communist rule, where similar mass executions took place, there is no marker indicating where the Cubans’ remains lie. There is also no marker at the cemetery in Havana where Gen. Arnaldo Ochoa is buried.

Ochoa joined the Castros’ rebel army in the Oriente mountains as a young boy, eventually becoming part of Fidel’s personal guard. He became a general leading the Cuban armies in Angola, was very popular with the enlisted men and known for cracking jokes about Fidel’s leadership. After all, none of Fidel’s skirmishes against Batista compared with the bombing campaigns and the tank warfare that the general directed in Africa. In a speech, Cuba’s minister of defense Raul Castro, Arnoldo’s longtime friend, warned Arnoldo that jokes about Fidel were “not funny.”

Fidel Castro ordered the general’s home wired and taped everything said. In a kangaroo-court trial, the general and “Hero of the Revolution” was sentenced to die, marched to the infamous “paredon” (execution wall) and buried in an unmarked tomb. Perhaps, after the Castros are no longer in power, his name will be inscribed on the door, and the tomb will become a tourist attraction at Colon Cemetery.

These are the Castro brothers that Obama hopes to embrace during his planned visit to Havana this spring. Indeed, the smiling Raul Castro shown in a photograph taken at the United Nations with the president and Michelle Obama is the same man who, in 1996, ordered Cuban MIGs to shoot down civilian Americans flying in international airspace and searching for refugees adrift in the Florida Straits. Raul Castro awarded the MIG pilots medals and hailed as a “hero” one of the Cuban spies, Gerardo Hernandez, who was convicted in U.S. courts of helping to plan the murders.

Obama ordered Hernandez released in 2014 as part of a deal to restore diplomatic relations.

The president argues that much of what happened that triggered American animosity toward Cuba happened before he was born. Yet it does matter to Cuban Americans today. And it will matter to Cubans tomorrow when they learn the real history of the island and the story of the American president who meant well and inspired their hopes and then turned his back on the people of Cuba to embrace another dictator, as so many of his predecessors did.

Frank Calzon is executive director of the Center for a Free Cuba, based in Washington D.C.

 

 

 

 

The Terrorists Freed by Obama By STEPHEN F. HAYES and THOMAS JOSCELYN, WSJ 1/16/2016

Charles Santos-Buch

The Terrorists Freed by Obama

The president has misled the American people about the detainees released from Guantanamo: Dozens are jihadists ready to kill.

ENLARGE

The U.S. military-run detention center at Guantanamo Bay, Cuba. PHOTO: BRENNAN LINSLEY/ASSOCIATED PRESS

By 

STEPHEN F. HAYES and 

 

THOMAS JOSCELYN

Jan. 15, 2016 6:43 p.m. ET

301 COMMENTS

The Obama administration in recent days has proclaimed a “milestone” in its efforts to close the detention facility at Guantanamo Bay, Cuba, after achieving its long-held goal of reducing the remaining population to fewer than 100 detainees. With the expedited release this month of 14 detainees, the total now stands at 93. 

This is nothing to celebrate. 

In reducing these numbers, the White House has freed dangerous terrorists and set aside military and intelligence assessments warning about the risks of doing so. The Obama administration has deceived recipient countries about the threats posed by the jihadists they’ve accepted. And President Obama has repeatedly misled the American people about Guantanamo, the detainees held there, and the consequences of releasing them.

On Jan. 6, as part of the Obama administration’s accelerated Guantanamo process, Mahmmoud Omar Mohammed Bin Atef was transferred to Ghana, along with another detainee named Khalid Mohammed Salih al Dhuby. Ghana’s government portrayed the deal as an act of “humanitarian assistance,” likening the Yemeni men to nonthreatening refugees from Rwanda and Syria, noting that they “were detained in Guantanamo but have been cleared of any involvement in terrorist activities, and are being released.”

That description isn’t true for either of the men. Mr. Atef, in particular, is a cause for concern. Long before his transfer, the intelligence analysts at Joint Task Force Guantanamo (JTF-GTMO) assessed him as a “high risk” and “likely to pose a threat to the US, its interests and allies.” (The JTF-GTMO threat assessments of 760 Guantanamo detainees, many written in 2008, were posted online in 2011 by WikiLeaks.) It is easy to understand the analysts’ worry about Mr. Atef. He was, they said, “a fighter in Usama bin Laden’s former 55th Arab Brigade and is an admitted member of the Taliban.” He trained at al Farouq, the infamous al Qaeda training camp in Afghanistan, “participated in hostilities against US and Coalition forces, and continues to demonstrate his support of UBL and extremism.” 

Most ominously, the report warns that he “has threatened to kill US citizens on multiple occasions including a specific threat to cut their throats upon release.” 

The obvious question: Why did officials in Ghana claim that Mr. Atef had been “cleared”? Perhaps because that is what the Obama administration led them to believe. Jojo Bruce-Quansah, the information minister at Ghana’s embassy in Washington, D.C., told us that the U.S. government provided assurances that Mr. Atef was “never involved in terrorism” and presented little risk. “If that assurance was not there,” he said, there is “no way” his government “would have taken the detainees.”

How does the White House square the intelligence assessment of Mr. Atef with the assurances the administration gave Ghana? Myles Caggins, a spokesman for the National Security Council, wouldn’t address that question directly, instead telling us that Mr. Obama’s Guantanamo Review Task Force, which included officials from six government agencies, approved him for transfer “nearly six years ago.” Mr. Caggins declined to address the damning JTF-GTMO assessment.

But there is another problem with Mr. Caggins’s explanation. The president’s Guantanamo task force, which finished its work in January 2010, didn’t clear either Mr. Atef or Mr. Dhuby of involvement in terrorist activities, nor did the task force recommend their release. 

The Obama administration is understandably reluctant to be forthcoming about the risks associated with closing Guantanamo—because the risks are significant. If the two detainees released to Ghana, or any of the 10 Yemeni men sent from Guantanamo to Oman on Thursday, return to waging jihad, they will hardly be alone among their former fellow detainees. According to the Office of the Director of National Intelligence, 196 ex-detainees are now confirmed as, or suspected of, having returned to the fight; 122 of these recidivists are currently at-large.

Mr. Obama has failed in his effort to shut Guantanamo, in part, because Congress has blocked efforts to move the detainees to the U.S. mainland. For now, the president simply keeps shipping detainees elsewhere, reiterating excuses for emptying Guantanamo that are entirely without merit. To counter the White’s House’s inaccurate claims, let us review some basic facts:

  • President Obama inherited a population of high-risk detainees.

In its leaked threat assessments, JTF-GTMO gauged the threat posed by each detainee, based on his intent and capability, and then divided the population into three risk categories: low, medium and high.

By the time Mr. Obama took office in January 2009, 240 detainees remained at Guantanamo. But nearly all of the low-risk detainees and most of the medium-risk ones already had been transferred or released. Of the detainees left, the joint task force deemed approximately 180 (or 75%) to be high risk. In other words: If released, they were “likely to pose a threat to the US, its interests and allies.” Fifty-eight (or 24%) were considered medium risk because they “may” pose a threat. Just two of the detainees (1%) were low risk. 

Today, 93 detainees are held at the facility. At least 83 of them—almost 90%—are high risk, according to the JTF-GTMO reports.

  • President Obama’s own task force didn’t find any innocent goat herders or charity workers in Guantanamo.

Upon taking office, Mr. Obama created a panel to re-evaluate the detainees. The findings of the Guantanamo Review Task Force, which completed its work in January 2010, were broadly consistent with those of JTF-GTMO. The task force grouped the 240 detainees as of January 2009 into one of five categories: “Leaders, operatives, and facilitators involved in terrorist plots against U.S. targets” (10% of the detainees); “Others with significant organization roles within al-Qaida or associated terrorist organizations” (20%); “Taliban leaders and members of anti-Coalition militia groups” (10%); “Low-level foreign fighters” (55%); and “Miscellaneous others” (5%). 

It is important to note that just because a detainee was designated “low-level” doesn’t mean he posed little threat. “Low-level” fighters carry out suicide attacks, or they can graduate to more important roles. JTF-GTMO deemed many “low-level” fighters to be “high risk” for this reason.

It is often reported that a detainee has been “cleared for release,” implying that he is no longer thought to be a threat. This is not true. Mr. Obama’s task force did not recommend that a single detainee be freed. Nor did the task force “clear” any detainees of wrongdoing. Instead, the task force used the phrase “approved for transfer,” meaning “release from confinement subject to appropriate security measures.” This key distinction is often lost.

The task force also placed 30 Yemeni detainees in “conditional detention,” meaning they were “approved for transfer” under certain circumstances, but not back to their home country unless the security situation there dramatically improved. Both Mr. Atef and Mr. Dhuby were placed in this “conditional detention” category. They were not supposed to be outright “released,” as Ghana claimed. Mr. Obama’s task force envisioned that some sort of security assurances would be implemented in whichever country ultimately accepted the pair—procedures that often fail on the rare occasions that they are actually put in place.

  • Detainees transferred by the Obama administration have gone back into the fight, and some have become senior al Qaeda leaders.

In many cases, the Obama administration relies on foreign governments to keep tabs on jihadists who are transferred. But the rising number of recidivists shows that, in practice, this is nearly impossible. As noted above, the intelligence community acknowledges that 196 ex-detainees are confirmed or suspected recidivists; that number is almost certain to rise as we learn more about detainees’ activities after being freed.

One notable example: In July 2010, Ibrahim al Qosi, a high-risk detainee who had served Osama bin Laden in a variety of roles, accepted a favorable plea agreement from military prosecutors. Two years later, he was transferred to his home country of Sudan. By 2014 he had joined al Qaeda in the Arabian Peninsula (AQAP), which has repeatedly tried to strike the U.S. Last month AQAP revealed that Mr. Qosi has become one of its senior leaders.

Most of the Guantanamo recidivists were freed by the Bush administration. But by transferring Mr. Qosi and other high-risk detainees, Mr. Obama is repeating his predecessor’s mistakes. Under President Bush, dozens of high-risk detainees were transferred, including Said Ali al-Shihri, who helped establish AQAP in early 2009. He was killed in a U.S. drone strike in 2013. Mr. Qosi has effectively taken his place.

  • Guantanamo is not a “recruitment brochure” for jihadists.

President Obama has repeatedly attempted to justify the transfers by describing Guantanamo as a major recruiting tool for Islamic State and al Qaeda. “The existence of Guantanamo,” the president claimed in 2009, “likely created more terrorists around the world than it ever detained.” At his year-end news conference in December, Mr. Obama called the prison a “key magnet” for jihadist recruitment. His administration has not offered any evidence to support this assertion. A careful review of jihadist propaganda reveals that it is simply not true.

We reviewed more than 200 videos produced by Islamic State and al Qaeda since 2014 and failed to find a single one that focused on Guantanamo. The 12 extant issues of Dabiq, Islamic State’s English-language magazine, contain only four references to Guantanamo. None of these mentions it in the context of recruiting. On the occasions that Inspire, al Qaeda’s English-language magazine, has mentioned Guantanamo, it has done so mainly to note that some of the group’s most senior leaders were once held there. If anything, Inspire highlights the dangers of Mr. Obama’s policy. Guantanamo has held far more terrorists than it ever created.

 

Mr. Obama’s obfuscation is not limited to his specious claim about Guantanamo’s importance for jihadist recruitment. In an interview last month with Yahoo News, the president said he expected that “a handful” of detainees would return to the fight once freed. “The bottom line,” he said, “is that the strategic gains we make by closing Guantanamo will outweigh, you know, those low-level individuals who, you know, have been released so far.”

As the numbers from the Director of National Intelligence and the examples above make clear, that’s simply not true. Nearly 200 former detainees have returned to jihad or are suspected of having done so, and they include senior leaders of al Qaeda and the Taliban.

In a quest to burnish his record by fulfilling a campaign promise to close Guantanamo, President Obama is courting a dangerous legacy. 

Mr. Hayes is a senior writer for the Weekly Standard. Mr. Joscelyn is a senior fellow at the Foundation for Defense of Democracies.

 

 

Charles Santos-Buch

U.S. Grants Cuban Government a Trademark for Havana Club Rum

Decision angers Bacardi, which agreed to buy U.S. rights in 1994 from family that fled Cuba

ENLARGE

Barrels of rum are stored in a cellar of the Havana Club Distillery in San José de las Lajas, Cuba. PHOTO: ALEXANDRE MENEGHIN/REUTERS

By 

TRIPP MICKLE

Updated Jan. 15, 2016 4:35 p.m. ET

65 COMMENTS

The U.S. Patent and Trademark Office this week awarded a trademark for Havana Club rum—Cuba’s most famous brand—to the Cuban government, reversing a policy that denied Havana rights to the brand in the U.S.

The move is expected to reignite longstanding tension between Bacardi Ltd. and the Cuban government. 

Privately held Bacardi has been selling Havana Club branded rum in the U.S. since 1994. The company acquired the U.S. rights from Havana Club’s founding family, who fled Cuba around 1960 after the brand was seized by the government. Bacardi’s Havana Club rum is made in Puerto Rico due to the U.S. economic embargo.

Pernod Ricard SA, which has a joint venture with the Cuban government, has been selling a Cuban-made version of the rum outside the U.S.

The Patent Office’s decision could open a new battle for the future of the U.S. rum market by allowing the Cuban government to sell Cuban-made Havana Club in the U.S. for the first time in decades once the U.S. embargo is lifted.

Advertisement

Bacardi Executive Vice President of External Affairs Rick Wilson said the company would “take every means available to fight [the decision],” including litigation. “It’s appalling that this administration goes ahead and grants this license to the Cuban government for assets that were confiscated,” he said of the Obama administration.

ENLARGE

Pernod Ricard has the rights to sell Havana Club outside the U.S. PHOTO: CHRISTOPHE MORIN/BLOOMBERG

The Patent Office, which issued a document reviewed by The Wall Street Journal confirming the award, said it doesn’t comment on trademark applications.

Pernod Ricard said that Cubaexport, the Cuban entity that applied for the U.S. trademark for Havana Club, received a trademark license for 15 days, which is when the trademark was slated to lapse.

The company has applied for a 10-year extension of its trademark through 2026 and expects to receive it. A spokesman said the decision doesn’t have “any business impact because of the embargo,” which prevents it from selling Cuban-made rum in the U.S.

Havana Club was Cuba’s second-largest rum brand at the time of the 1959 revolution behind Bacardi. The Bacardi family was able to continue to make its rum after the revolution because they had distilleries in Puerto Rico and Mexico, Mr. Wilson said, but Havana Club’s founding family—the Arechabalas—only operated in Cuba. So the Arechabala family’s distilleries were nationalized.

The Arechabala family failed to renew its trademark registration for Havana Club in 1973, according to Pernod Ricard. Three years later, the Cuban government secured a trademark for the brand.

It joined with Paris-based Pernod Ricard in 1993 to handle sales of the brand world-wide, according to Pernod Ricard’s account of what happened.

Bacardi began contesting the trademark in 1994 and argued the Arechabala family never abandoned its trademark rights. It has battled with the Cuban government and Pernod Ricard, which sells about 4 million 9-liter cases of Havana Club outside the U.S. a year.

The trademark dispute appeared to be coming to an end around 2006. Because of the embargo, the Cuban government needs permission from the U.S. Treasury’s Office of Foreign Assets Control about every 10 years to pay to renew its trademark license. In 2006, the office denied its request saying it “would be inconsistent with U.S. policy to issue a specific license authorizing transactions related to the renewal of the Havana Club trademark.”

Pernod Ricard filed suit in Delaware against Bacardi, arguing it couldn’t sell Havana Club in the U.S. because it would be misleading, Mr. Wilson said. 

A few years later, the U.S. Court of Appeals in Philadelphia ruled in favor of Bacardi’s right to sell a Puerto Rican-made version of the rum in the U.S. When the Supreme Court declined to take up the case in 2012, it appeared the long-standing battle had ended. But on Monday, the Treasury reversed course, allowing the Cuban government to apply and receive the Havana Club trademark. 

Pernod Ricard and Bacardi executives said ownership of the brand will ultimately be decided in court. “It will be another battle,” Mr. Wilson said.

Write to Tripp Mickle at Tripp.Mickle@wsj.com

Corrections & Amplifications:
The decision angered Bacardi Ltd., which agreed to buy the U.S. rights in 1994 from the founding family that fled Cuba. An earlier version of this article misstated the company name as Bacardi & Co.

 

Jose Y Marcia Caula

Re: ESCUELA CUBANA CON EL NOMBRE DE CAPO DE LA DROGA

 por Anonymou el Dom Abr 22, 2007 4:39 pm

Jack Blum era el Fiscal Especial del Senado (1987-1989). El principal testigo fué José Blandón, ex-ayudante de Manuel Noriega quien declaró haber atendido reuniones en Cuba con Fidel Castro, presentando fotografías para demostrarlo. Blandón aseguró que los cubanos estaban envueltos en el tráfico de drogas y que los motivos de Castro “son políticos”. Blandón acusó a Cuba de trasegar drogas a través de Nicaragua y Panamá además de Colombia y que todo estaba dirigido por el Departamento América del gobierno cubano y auspiciado por Fidel Castro. El Departamento América había sido creado en 1974 y Manuel Piñeiro Losada se encargó de dirigirlo.
A mediados de la década de los 1970’s Castro intensificó su participación con los carteles de Colombia y el Departamento América envió a uno de sus mejores agentes a Colombia. Fernando Ravelo Renedo fue nombrado Embajador de Cuba en Colombia. Mientras tanto las guerrillas colombianas del M19 recibían entrenamiento y armamentos de Cuba. Ravelo enfatizó que era necesario que usaran drogas para financiar su revolución. Cuba, a cambio, continuaría suministrándoles armas. En 1979 Ravelo asistió a un “wild party” en el Hotel Hilton de Bogotá, Colombia. Entre los asistentes estaban varios capos de los carteles de la droga entre ellos Johnny Crump. Posteriormente llegaron a un acuerdo por el cual se enviarían botes con drogas hasta aguas cubanas los que permanecerían en dichas aguas hasta que llegaran las lanchas rápidas provenientes de la Florida las que se ocuparían de introducir las drogas en los Estados Unidos. Ravelo hizo claro que mientras estuvieran en aguas cubanas los botes provenientes de Colombia tendrían toda la protección necesaria proporcionada por el gobierno de Cuba. 

Posteriormente Johnny Crump y el Embajador Ravelo volvieron a reunirse en Panamá. Johnny Crump entonces viajó a La Habana para finalizar el trato de los envíos de drogas. Al llegar a La Habana no tuvo que mostrar su pasaporte y montó al auto que lo esperaba. Crump estuvo hospedado en el Hotel “Habana Libre” con todos los gastos pagados por el gobierno de Castro. Asistió a distintas reuniones, entre ellas, con René Rodríguez Cruz, miembro del Comité Central del Gobierno de Cuba y amigo de Fidel Castro. Cuando el bote enviado por Crimp arribó a Cuba fue recibido por un guarda costa Cubano en el que se encontraba el Vice Almirante de la Marina de Guerra de Cuba Aldo Santamaría Cuadrado.
En Miami, el Fiscal Richard Gregory en el juicio de Crump también procesó a Aldo Santamaría Cuadrado, René Rodríguez Cruz, Fernando Ravelo y a un asesor de Ravelo. Ravelo y su asesor fueron nombrados por Cuba como Embajadores en Nicaragua y Panamá.
En 1982 uno de los capos de la droga se estableció en Cuba en la Marina Hemingway. En 1989 Robert Vesco fue procesado en los Estados Unidos por traficar 1 tonelada de cocaína desde Cuba. Otro visitante de la isla de Cuba era Carlos Lehder-Rivas quien sostuvo reuniones con Robert Vesco y estuvo en Cuba por un período de 6 meses. Carlos Lehder-Rivas posteriormente fue condenado en Estados Unidos por tráfico de drogas y declaró que sin el permiso de Fidel Castro él nunca hubiera podido arribar a Cuba. Hoy Lehder-Rivas cumple condena de “vida entera + 134 años de cárcel”.

Re: ESCUELA CUBANA CON EL NOMBRE DE CAPO DE LA DROGA

 por Anonymou el Dom Abr 22, 2007 4:41 pm

Un antiguo oficial de Inteligencia del gobierno de Cuba, Manuel de Beunsa ha declarado que estuvo presente en una reunión con Fidel Castro y el General José Abrantes Fernandes en la que se discutió el tráfico de drogas y en la que Fidel Castro ordenó la creación de 2 compañías en Panamá para utilizarlas en el tráfico de drogas. Las dos compañías en cuestión se abrieron con los nombres de “Caribbean Happy Line, S.A.” y “Mercurio, S.A.”. Otro antiguo Oficial de Inteligencia de Cuba, Juan Antonio Rodríguez Menier, corroboró esas actividades. El General de Aviación de Cuba, Rafael del Pino ha declarado que para permitir el vuelo de los aviones traficantes de drogas se necesitaba el permiso del Ministro de Defensa Raúl Castro Ruz y que él (el General Del Pino) recibió esas órdenes en distintas oportunidades de la oficina de Raúl Castro y de la oficina del General José Abrantes Fernandes.
Ahora el General Rumano Pacepa saca a la luz que en la reunión de 1972 en La Habana: “los hermanos Castro y Ceausescu pusieron los cimientos de un acuerdo bilateral sobre las drogas. Ellos querían inundar al mundo con drogas. ‘Las drogas pueden hacerle más daño al imperialismo que las bombas atómicas’ expresó Fidel. ‘Las drogas pueden derruir al capitalismo desde adentro’ puntualizó Raúl. 
Hoy vemos a unos Estados Unidos de América con varias generaciones consumidas por la droga. Hoy vemos a una Argentina, otrora faro de intelectualidad, con una juventud, descerebrada por la droga, que es incapaz de obtener calificaciones suficientes para avanzar mientras hay Jueces que piden la legalización de las drogas y el gobierno permite un verdadero genocidio del pueblo sano que no quiere sucumbir ante la agresión comunista. Hoy vemos a países como El Salvador y Honduras impotentes ante una criminalidad que ha convertido, por medio de las drogas, a una juventud en verdaderas bestias humanas. 

Janet Reno

Cuando un Gran Jurado Federal en Miami estuvo dispuesto a procesar a Raúl Castro por su participación en el tráfico de drogas hacia los Estados Unidos dicen que el Presidente Bill Clinton y la Fiscal General Janet Reno lo impidieron. Como en el caso del asesinato del Presidente John F. Kennedy a manos de un agente de Fidel Castro no ha habido ni inteligencia ni lo que hace falta que tengan los hombres para enjuiciar a Fidel y a Raúl Castro. Sean Demócratas o Republicanos la estupidez es Reina.

 

 

 

 

PORQUE MADURO SI Y LOS CASTRO NO.

Jose Y Marcia Caula

CUANDO VEAN ESTE ARTICULO HAGANSE ESTA PREGUNTA CON CONCIENCIA Y ENCONTRARAN RESPUESTA. ESCUELA CUBANA CON EL NOMBRE DE CAPO DE LA DROGA por Anonymou el Dom Abr 22, 2007 4:33 pm

Por: Nuevo Acción.


ESTA ES LA ESCUELA “ALDO SANTAMARÍA” EN SANTA FE
En el colmo de la desfachatéz y el descaro y rompiendo todos los cánones de moral las auoridades educativas castro comunistas bautizaron una escuela Secundaria Básica, con el nombre del desaparecido capo de la droga, Aldo Santamaría Cuadrado. En el poblado de Santa Fe una escuela secundaria básica lleva el nombre de este conocido traficante internacional de drogas(ver el artículo de Carlos Bringuier: “El Cartel de La Habana”, en la edición de ayer de “Nuevo Acción”). En la etapa formastiva del carácter de los adolescentes, estos, por órdenes de los jerarcas del Ministerio de Educación castro-comunista, se ven obligados a estudiar la vida y a tomar como ejemplo el de este canalla que se enriqueció .
acta de encausamiento de Aldo Santamaría

y enriqueció a sus jefes mientras traficaba con toneladas de cocaína para envenenar a la juventud del mundo. No conforme con enseñar a los niños cubanos a “ser como el Ché”, pudren sus mentes poniéndoles como ejemplo la de un capo de la droga y un individuo de la peor calaña como este Aldo Santamaría Cuadrado, encausado por los tribunales estadounidenses y al que la muerte salvó de una posible prisión.Una vez más queda al descubierto la “moral socialista” y el desprecio que sienten por nuestro pueblo y por nuestros niños.

Re: ESCUELA CUBANA CON EL NOMBRE DE CAPO DE LA DROGA

 por Anonymou el Dom Abr 22, 2007 4:37 pm

EL “CARTEL DE LA HABANA”. 
Por Carlos J. Bringuier

Carlos Bringuier

Cuando salí de Cuba el 4 de Mayo de 1960 dejé vacante mi cargo de Oficial (Secretario Suplente) en el Juzgado de Instrucción de la Sección Quinta de La Habana. Mi experiencia me enseñaba que el problema de la droga en Cuba siempre había sido un problema sin mayores consecuencias ya que tanto los expendedores como los usuarios eran el estiércol de la sociedad.
Al llegar a la Argentina, ya como exiliado político, comprobé que en ese país la droga no era tampoco un gran problema social. Anteriormente había visitado Guatemala donde la experiencia era la misma. Hoy, 46 años después, nos encontramos un continente semi devastado por el uso de la droga. Puede decirse que no hay una sola familia que no sufra el caso de ver a un ser querido destrozado por el uso de las drogas.
Por eso, sabiendo yo cómo se había originado este desenlace fatal no me sorprendieron las recientes declaraciones del Teniente General Rumano, Ion Mihai Pacepa. Recuerdo que a principios de la década de los años 1960’s existía un periódico pro comunista en Nueva Orleans titulado “NOLA Express” publicado por Bob Head quien en el titular le pedía a Fidel Castro que legalizara el uso de la marihuana en Cuba. Conversando con Bob Head le dije que no perdiera el tiempo que Castro no iba a legalizar el uso de la mariguana en Cuba, que lo que Castro iba a ser era cultivarla para invadir con ella a los Estados Unidos y destruir a este país

 

  

Alert! Attack on Times Square Imminent! Predictive Programming Revealed!

So much has been happening in these past two weeks alone…

From the economy plummeting… to Obama passing more strict laws on gun control… to the Iran nuclear deal… to the Baltic Dry Index at its lowest… to California recently passing a ballot banning any Holocaust denial “conspiracies.” 

Has the Constitution unofficially been ripped to shreds? Seems so…

Especially since the “Apocalypse” has been on the minds of many. Even secularists are starting to take heed. Everyone’s beginning to notice the warning signals that many have been warning about for years. Just look at the news: the word “Apocalypse” almost appears in every recent article. So-called “conspiracy theorists” aren’t sounding so crazy after all…

But what about predictive programming? Have the elite been sounding the alarm for us, even dropping “bombs” right in front of us? Because, we know they like to place their TRUTH right in front of our eyes… in places we call “fiction,” such as TV, movies, video games, “fiction”… Fantasy really is reality…

On March 25, 2014, Obama made this very eye-opening statement:

He says he is concerned about a “nuclear bomb” going off in Manhattan… Not to mention Russia as the main “perpetrator.”

Now why would Obama be concerned with this? And why would he specifically state “Manhattan,” and not New York City as a whole?

Lately there’s been a lot of messaging with Manhattan and New York City, Times Square especially.

In just these past few months alone, we’ve seen so many majorly funded, millions-of-dollar trailers and pictures and other “entertainment” venues emphasize themes such as the Apocalypse, Four Horsemen, Hell, New World Order, and the “alien” disclosure.

Here I will show you some very recent programming in “mainstream entertainment”, which all have to do with Times Square somehow…

The first features our favorite — Black Knight Decoded — which was released on November 18, 2015. Which just so happens to be the 322nd Day of the year… The number associated with Skull & Bones: the infamous organization behind 911.

Which, by the way, occurred in New York…

This video shows a snippet of Times Square, along with the other cities worldwide.

However, it’s also interesting to note how another event took place in Times Square… the 111th time this has occurred:

Yes. This previous Times Square ball to bring in the secular “New Year” was in fact the 111th time this has occurred.

And, with so much heightened security amid “terror threats,” was this another way for the elite and military to prepare for what’s coming?

Not to mention something else that’s eerily noticeable…

January 23rd will be the next upcoming full moon. The first full moon of 2016.

The Black Knight Decoded video also happened to reference Times Square. 

January 23rd, Biblically speaking, will be the 11th Day of the 11th Month, or 11/11. Could “the next full moon” be applying to this date? I don’t know what will happen on that day, but it’s best to keep that day on high alert!

But are there any other predictive programming messages the elite are showing us regarding Times Square?

Oh, there are plenty…

On January 12th, 2016, a trailer was just released for the film Money Monster, set to be released in May. This movie has everything to do with economic collapse, economic downfall, and also just so happens to involve a hostage situation and evacuation drill in New York — with emphasis on Times Square.

Considering how there’s so much regarding the current falling economy status, this film may not be that much off.

Then we have a trailer for Tom Clancy’s The Division video game released, set to be released on March 8, 2016.

Now what I find interesting is that this video game reveals so much destruction and desolation to New York, with a close emphasis on Times Square.

Not only do we see police/Martial Law, chaos, destruction, and utter anarchy, we also see just how close this ties in to all the other predictive programming we have been seeing thus far.

But is that all?

Not so…

We also have the trailer for 10 Cloverfield Lane, set to be released on March 11, 2016.

This film is all about piecing puzzles together, bunkers, and remaining underground while chaos and destruction is taking place on earth.

But the film is also about escaping — as the woman seeks to escape.

But notice the man’s blue shirt in this video: It just so happens to resemble a picture of a Full Moon!

Which Full Moon is this referring to? I’m not sure. It obviously wasn’t referring to the Christmas Full Moon. But could it be referring to this upcoming one on January 23rd, or perhaps another? And could it also tie in to the Black Knight Full Moon messaging? Perhaps…

Then we have X-Men Apocalypse, set to be released on May 27, 2016.

But at the two-minute mark, right after the mention of rising out of the ashes in order to build a better world, we see a shot of New York… and what appears to be the Twin Towers. Why would they place that there? What messaging does this imply?

We also have the film London Has Fallen, set to be released this March.

Now after an attack on London has fallen through, a voice also mentions attacks following in major cities: one of them New York. With a shot of Times Square at 1:44Why is that?

Then we have the most talked about movie so far, The 5th Wave. Set to be released on January 22nd, 2016 — which just so happens to be the 11th Day of the 11th Month Biblically Speaking, falling right close to the Full Moon.

While this film doesn’t mention New York explicitly, it does mention a plague, earthquake, sudden destruction, and an EMP attack set to occur on the East Coast.

Apocalyptic, indeed.

In my previous post, I also discuss more of the upcoming TV shows, films, and other major events set to occur during this Biblical 11th Month — such as the 50th Super Bowl, the Chinese New Year, and much more.

It seems as though much of today’s media and predictive programming are almost always focusing on economic collapse, Apocalypse, Four Horsemen, demons, aliens, imminent destruction, comets, war, martial law, evacuation, disease, famine, and underground shelters. 

Couple that with the recent amounts of warning signals we’ve been seeing in the recent months (such as the economy collapsing, and the worldwide weather events), and you’ve got yourself the beginning of a worldwide recipe for chaos and disaster.

Not to mention mainstream medias such as CNN also taking note.

It seems as if “Apocalypse” is top-trending right now.

Everything seems to be screaming “Apocalypse.” Especially for the elite. With New York/Times Square at the top of their list. 

We don’t know the future exactly, but we must be prepared.

Anything could happen at anytime. 

Are You Ready?
Alert! Attack on Times Square Imminent! Predictive Programming Revealed! | Prophecy

 
           
Alert! Attack on Times Square Imminent! Predictive Progr…

So much has been happening in these past two weeks alone From the economy plummeting to Obam

 

 

Elecciones en noviembre, 2016

LAZARO R GONZALEZ

Para Alcalde del Condado Miami 2016

Escriba el nombre de Lázaro R González en

el espacio de la boleta electoral en blanco

Hágalo para acabar el relajo, el robo, el abuso, el descaro, la mala administración y haga  que el gobierno le responda a usted y no que sea un feudo de los políticos ladrones y descarados inescrupulosos, no permita más abusos.

Envie nuestros mensajes a sus amigos y conocidos.

 “NO Donaciones de Dinero”

LazaroRGonzalez@gmail.com LazaroRGonzalez@hotmail.com

 

Lázaro R González, Candidato a Alcalde

del Condado Miami en la boleta en blanco.

“Que DIOS nos ilumine en este empeño”

     lazarorgonzalez@gmail,                          305 898 4146

“Nuestro Plan”

> Eliminar las cosas incorrectas: Abusos contra los ciudadanos, Reparar las cosas malas de este gobierno y otros gobiernos anteriores, estupideces,  derroche de dinero público malas decisiones, favoritismo, amiguismo, prácticas nefastas.

>El actual Alcalde y sus comisionados apoya a los Tolls y las cámaras de los semáforos. Y ahora quieren poner otras cámaras en la parte no incorporada. A pesar que ya se sabe que los accidentes en las esquinas donde hay cámaras han subido en un 22%  Regresar las carreteras a los ciudadanos. Se han apoderado de las carreteras locales y nuestras calles explotando a los ciudadanos ilegalmente, porque todo esto se construyó con nuestro dinero. No solo le da apoyo al MDX sino que también quiere que lo nombren presidente del MDX. QUE DIOS NOS COJA CONFESADOS. Si ahora los miembros del MDX tienen salarios de más de 100,000 dólares imagínense cuando el este ahí y lleve con el a todos los vice alcaldes y toda su ralea.  Esto es un abuso y un descaro. La historia de Giménez en eso de sacarles dinero a los ciudadanos es un experto.                                                                       

>Hace unos cuantos meses se nos pidió nada más que 30,000 millones de dólares para reparar el sistema del alcantarillado de Miami y yo por lo menos no he visto hacer un hueco para reparar ningún alcantarillado todavía pero el dinero ya si está ahí sacándonos en formas de taxes adelantados para gastarlo. ¿Qué paso donde está el dinero cuando van a empezar a hacer el nuevo alcantarillado de oro de Miami? ¿A dónde fue a parar todo el dinero que nos cobran por servirnos el agua y los impuestos que cobran para mantener los alcantarillados?

>También nos pidieron “Los intocables de la Comision de Educacion”  al el pueblo de Miami aprobó que se le dieran Doce mil Millones de dólares para el Departamento de Educación para reparar las escuelas. También me pregunto a donde se fue todos los millones que recaudan de impuestos a los ciudadanos todos los años La comisión de Educación. Yo no he visto ni siquiera una persona con una brocha pintando una escuela o cogiendo una gotera en los techos.

>Giménez no hablo nada mas de los autos de la policía que recientemente se encontraron un edificio de parqueo con cientos o miles de carros para el condado o la policía, supuestamente destinados a la policía, que se estaban pudriendo en un parque porque nadie los uso. La prensa formo el escándalo y todo el mundo se disgustó y protesto. Pero nada paso. Quién es el culpable de que esto ocurriera.  A quien despidieron? ¿A quién han puesto en la cárcel?

>Tampoco Gimenes no hablo nada del el Jefe de la policía de Miami apareció muerto en su propia casa; primero dijeron que había sido asesinado, y después entonces lo suicidaron y de pronto la prensa no hablo más del asunto y todo el mundo se quedó “El dinero cierra las bocas”  Por fin se suicidó o lo suicidaros.  Y aquí paz y en el cielo gloria: Sun Centinel. Tuesday Oct. 6, 2015. 

>Otro de los problemas más acuciantes es la locura del incremento de los taxes de la propiedad. En esto hay algo que es repugnante por parte del departamento de taxes a las propiedades de Miami, han tenido el desparpajo de decir que los taxes no han sido aumentados. Que falta de respeto a la inteligencia de los ciudadanos porque SI SE SUBIEROSN LOS TAXES. EL VALOR DE LA PROPIEDAD SI FUE ELEVADO “Y MUCHO ESTE ANO” ALGO QUE LO HACEN TODOS LOS Años. Así que eso de decir que los taxes no fueron aumentados, es mentira… Comparen lo que pagan este 2015 con lo que pagaron en el 2014 y vean si les cobraran más que el año pasado.                                                                                Yo considero que cuando usted compra una casa. Esa casa mantine por siempre ese valor. A menos que usted le haga mejoras o adiciones esa casa no cambia de precio. Y es asi como yo considero que deben hacer las cosas. “Ningún aumento de taxes de la propiedad a menos que se le hagan obras que ameriten subir su precio.                               >En el condado hay demasiadas personas “Trabajando” y Cobrando muchísimos más dinero que los que normalmente ganan los ciudadanos que no trabajan en el condado. ¿Por Qué?  Porque es muy fácil gastar el dinero de los ciudadanos que tontamente se dejan quitar el dinero en taxes y toles por los políticos. Tenemos “5 nuevos vice alcaldes”. Unas posiciones que nunca habían existido en el Condado Miami. Solo teníamos un administrador y ya!!! Que invento es ese. ¿O es que los Virreyes son amigos del alcalde y el los acomodo?

Sabían ustedes que el hijo del alcalde es uno de los CABILDEROS más influyentes en el Condado Miami en que su papa es el alcalde. Dice un vecino mío que todo queda en casa. Es legal que el hijo de un alcalde sea cabildero donde su papa es el que “ordena y manda”. Es esto ilegal o legal???

>El crimen es altísimo en Miami, Creo es más alto que en toda la historia de Miami. Y todos los días aumenta mucho más. Los noticieros de la televisión todos los días llenan los espacios con  noticias  “Sangrientas” de asesinatos y todos los días es así. Los casos de tráfico de drogas son cada vez más populares y más dañinos y terribles. ¿Qué pasa la policía está de vacaciones permanente?  El transito es un verdadero infierno en las calles y carreteras. Decenas de  accidentes son el pan nuestro de cada día. Muertes y personas mutiladas es el saldo de todos los días.  Las autopistas son sucursales de las funerarias y los Hospitales. Las calles están más atiborradas de autos y cada día hay más accidentes.  (Nada) Dicen en la TV que el tiempo de la luz amarilla le han quitado tiempo para poder ponerle un ticket a los que doblan a la derecha en los semáforos y eso ha creado más accidentes.  (Un 22% mayor de accidentes)

En Hialeah se ha terminado hace más de un año una purificadora de agua y nadie se ha podido tomar todavía un vaso de agua porque no sirve lo que purifica. Quien estuvo a cargo de esto, cuando van a meter a un político en la cárcel y le van a quitar todo lo que se robó. Pero no aquí no pasa nada.

>Aquí se encontró un grupos de personas que se dedicaban a recoger boletas ausentes y luego llenarlas fraudulentamente y colocarlas en el Departamento de Elecciones y así llenaban las posiciones de los políticos pésimos que ahora tenemos. Y las boleteras aparecieron retratadas con el alcalde, muy sonriente todos. No hubo ninguna boletera  ni el alcalde preso.

>Tenemos una fuente de saqueo a los ciudadanos de Miami y de todo el estado de la Florida que es la que es La lotería de La Florida, donde nadie sabe quién es el que se gana el premio. Alguien me puede decir porque solamente aquí hay tres casinos en que se juega: Los Micosuky, Los Perros y El hipódromo de Hialeah. Porque estas tres entidades son los UNICOS que tienen derecho a expoliar a los jugadores. Estas entidades que yo sepa no contribuyen a nada en el Condado. Porque no se aprobó un casino ahí en donde estaba El Herald. POR QUE? Porque no dejan que los casinos sea una empresa abierta para todos los que paguen taxes??? Eso se llama ¡FAVORITISMO! ¡o COBRAR La Gabela”. Nosotros podemos tener un sistema como el de las Vegas… Miami es más, mucho mejor plaza. Podemos invitar a La mujer del Raton Mike de Orlando, a que su esposa se bañe en tanguitas en la playa mientras Mickey Mouse juega en un casino como los de Las Vegas y que tengan que dejar impuestos en Miami y así disminuir los abusivos taxes del gobierno condal de Miami. De todas maneras nos están saqueando con la Lotería de La Florida, donde nunca se quién se la saca. Mientras que en todos los mercados de Miami y gasolineras etc. Te venden los tickes de la Lotería Saqueadora de los bolsillos de los trabajadores.           >Nadie me puede justificar porque aquí se cobran todos esos asfixiantes taxes, Tolls y otros cobros que son muchísimos, tan exagerados y asfixiantes contra los ciudadanos del Condado Miami. Porque con los miles de millones que genera el Puerto de Miami y los otros miles de millones que genera el aeropuerto de Miami. Estos dos solos colosos Generan dinero más que suficiente para mantener las calles de Miami pavimentadas con Plata Mejicana. ¿En que se gasta ese dineral?  Porque no se presentan en público todo el dinero que generan estas dos entidades y en que se malgastan.

>El transporte de pasajeros en Miami es una porquería, las guaguas están sucias y desvencijadas, vienen cuando les da la gana y casi siempre vienen atrasadas y medio bacías. Porque el pueblo no las usa. PORQUE SON INEFICIENTES E INSUFUCIENTES PARA TODO EL QUE DESEARIA USARLAS. El un dinero que se derrocha y que no resuelve ningún problema. Yo propongo que se venda el sistema a quien lo va a explotar mucho mejor que estos ineptos. Ademas toda esa GIGANTESCA NOMINA DE TRABAJADORES DEL TRANSPORTE. Ustedes se recuerdan cuando algunos particulares pusieron guaguas a dar servicio por donde los Miamenses necesitaban ir y aquello se hizo muy popular. Creo que le decían “La Conchita” Lo que pasa que como siempre el gobierno es inepto y eso tiene que cambiar.

>Aquí tenemos una organización que se lama “El Children Trust” que no se puede saber dónde van todos los dineros que le sacan a los propietarios de casas. La forma en que esa organización despilfarra el dinero no es posible de auditar y ver donde se usa todos los millones que les sacan en los taxes de la propiedad a los ciudadanos. Porque no se puede auditar las finanzas del “Children Trust” donde se despilfarra nuestro dinero. Este es otro de los canceres económicos que padecen los contribuyentes de Miami. 

>Nosotros tenemos el mejor lugar del MUNDO para vacacionar, playas, restaurantes, podemos hacer casinos, cabaret’s y Parques temáticos, Tenemos los moles más bonitos y mejor surtidos del mundo. Pero no hacemos nada porque estamos rodeados de enanos anormales que son electos. Y el pueblo duerme el “Sueño eterno” ¿Y nadie despierta? Parece mentira que la industria permite al gobierno manteniendo a Miami como una aldea retrograda. Porque no se ha invitado y se les da facilidades a las grandes corporaciones de producción de películas de Hollywood a que vengan aquí a hacer películas y que establezcan estudios aquí. Las Películas de playas no podrán ser mejores que aquí porque el frio del agua de California le pone los pelos de punta a cualquiera que se meta en el agua. Aquí el agua es calientica y las playas no puedes ser más bellas.

>Los noticieros de la TV y Los periódicos  diariamente están llenos de cadáveres (Parecen cementerios todos los días) porque los accidentes. La ciudad es un expendido de drogas de todos los colores y sabores.   Y la policía bien gracias. Los Miembros de los algunos gobiernos de los diferentes municipios han terminados en las cárceles porque son unos delincuentes, Las oficinas de los gobiernos es una extensión de la familia de los Alcaldes y otros funcionarios.  Otros terminan en manos de la policía porque hacen cosas locas en Motos o automóviles borrachos conduciendo a mucha más de la velocidad permitida. Otros se dedican a robar los bienes de los ciudadanos. Tenemos una falta de moral, decencia y legalidad. Pudiera estar escribiendo cientos de páginas más de miserias y violaciones y burlas a los ciudadanos por los gobernantes.

 >Yo siempre he estado esperando que el pueblo de Miami  forme un “motín” como el que ocurrió en el pequeño pueblo de Bell en California, donde el pueblo tomo la alcandía y llevo hasta la cárcel a patadas por los fondillos a los comisionados y al alcalde donde todavía están ahí por ladrones y descarados.  El problema del despilfarro de los gastos del gobierno condal en Miami. El 60% de los ingresos del condado se gastan en pensiones y salarios. El alcalde actual recibirá una pensión de $150,000. Tenemos demasiadas personas cobrando altos salarios y pensiones.

> Todos los candidatos a cargos públicos por elecciones como Comisionados, alcalde, Jueces etc.

  1. a) No les será permitido presentarse a ser reelectos más de una vez.
  2. b) El máximo de tiempo para servir para políticos electos será de 8 años.
  3. c) Deben presentar prueba de que no tienen antecedentes penales.
  4. d) Hacer una declaración jurada de todos sus bienes, dinero y propiedades al comenzar su perido electo..
  5. e) Entregar un currículum laboral, experiencia y académico que pruebe su capacidad y experiencia.
  6. f) Tienen que entregar un plan de las mejoras que se comprometen a implementar en el ejercicio de la posición a que son candidatos. Este plan será Jurado, notariado y entregado ante el Clerk de la Corte un mes antes de las elecciones. El candidato podrá ser impugnado en la corte por no cumplir con su documento de compromiso.

> Todos los candidatos a cargos públicos por elecciones como Comisionados, alcalde, Jueces etc.

  1. a) No les será permitido presentarse a ser reelectos más de una vez.
  2. b) El máximo de tiempo para servir para políticos electos será de 8 años.
  3. c) Deben presentar prueba de que no tienen antecedentes penales.
  4. d) Hacer una declaración jurada de todos sus bienes, dinero y propiedades al comenzar su perido electo..
  5. e) Entregar un currículum laboral, experiencia y académico que pruebe su capacidad y experiencia.
  6. f) Tienen que entregar un plan de las mejoras que se comprometen a implementar en el ejercicio de la posición a que son candidatos. Este plan será Jurado, notariado y entregado ante el Clerk de la Corte un mes antes de las elecciones. El candidato podrá ser impugnado en la corte por no cumplir con su documento de compromiso.

> El proceso de RECALL o REFERENDUM se facilitara con los siguientes cambios:

  1. a) 20 firmas de apoyo por planilla,
  2. b) No necesidad de afidávit por el Circulador.
  3. c) El circulador si debe firmar la hoja recolección de firmas de apoyo; al final del documento una sola vez. Sirviendo de testigo como que sí estuvo presente en el momento de que los ciudadanos firmaron dicha hoja de recogida de firmas de apoyo al referéndum.
  4. d) No será necesario que la hoja de firmas de apoyo sean notarizadas.
  5. e) Prohibida la persecución o acoso a las personas que participen en el proceso como voluntarios.

El gobierno tiene que proteger a los ciudadanos y no protegerse de los ciudadanos.

> Reducir el presupuesto del condado Miami Dade, en un 10% anualmente hasta que lleguemos al nivel del presupuesto del año 2000. Este presupuesto tiene que ser balanceado de acuerdo con una razonable colección de impuestos.

> La policía y los servicios de seguridad tienen que mejorar sus técnicas, entrenamiento y protocolos. El criminal y el delincuente tienen que ser perseguido y castigado ejemplarmente, sea quien sea y viva donde viva. Se fomentara un plan en el cual la ciudadanía puede y debe participar activamente en la persecución de los criminales y ayudando a la policía y los servicios de seguridad ciudadana.

> Los Taxes sobre la propiedad inmobiliaria no podrán elevarse mientras el desempleo en el condado Miami Dade sea mayor al 8%. Se debe eliminar la posición de Tasador de la propiedad y crear un departamento mucho más pequeño y menos costoso; que realice los ajustes en los taxes de acuerdo con esta enmienda.

> La administración del condado actuara de una forma mucho más enérgica ante casos de mala administración, errores, corrupción o abusos con los empleados o el público como los pasados ocurridos en Los departamentos de Transporte, Viviendas, DERM, Aeropuerto, Puerto, ETC. Se despedirá desde el Director del Departamento en problemas hasta la tercera línea de ejecutivos. Y en los casos que se amerite se les pondrá a disposición de la corte.

> a-Reducción de los distritos del condado Miami Dade de 13 a 5 Cada distrito tendrá igual número de votantes.

b-Asalariar a los comisionados a $72,000.00

c- Está prohibido prohibirles a los comisionados o a cualquier político electo o empleado del Condado Miami Dade de por vida que puedan cabildear o hacer negocios, o ser parte de una compañía que haga negocios con el condado de Miami Dade durante o después de terminar su empleo o servicio.

d-Los comisionados tendrán una sola oficina con 3 empleados.

e- El presupuesto total de su oficina será de $322,000 anual en total.

f-Se elimina radicalmente la asignación de $800,000 anuales para usar como gastos discrecionales por el comisionado.

> El alcalde y/o los comisionados del condado no podrán aprobar y ordenar la ejecución de proyectos nuevos de la magnitud del túnel de la Bahía o el Estadium de los Marlins. Todos los proyectos de gran magnitud del condado deben ser consultados electoralmente con los ciudadanos y aprobados por los votantes mediante votación secreta y directa.

> El alcalde y/o los comisionados del condado no podrán aprobar y ordenar la ejecución de proyectos nuevos de la magnitud del túnel de la Bahía o el Estadium de los Marlins. Todos los proyectos de gran magnitud del condado deben ser consultados electoralmente con los ciudadanos y aprobados por los votantes mediante votación secreta y directa.

> Se tiene que nombrar una comisión de personas ajenas al condado Miami Dade o un gran jurado para que investigue todo lo relacionado Los despilfarros que han quedado impunes como en El Aeropuerto, el Puerto de Miami, el departamento de Transporte, DERM, Viviendas, El Túnel de la bahía, El Estadium de los Marlins, etc. para saber quién se benefició y después encauzarlo legalmente en la corte correspondiente.

> El condado está en la obligación de publicar en un sitio del internet creado al efecto Las subastas de trabajos públicos a contratar por los diferentes departamentos. Deben publicarse también los nombre de los lobistas que atienden a la subasta y a las empresas o personas que representan y los detalles de la oferta incluido las cantidades que ofrecieron cada participante. Y después de adjudicado el trabajo, tendrán que publicar quien fue el ganador y porque razones. En la subasta debe estar presente un oficial de la Oficina del Inspector General que certifique la legalidad del proceso.

> Toda persona “político u Oficial” que sea despedido de su cargo por alguna razón legal como: fraude, cosa mal hecha o delito, lucro indebido, mal desempeño de su función por estar por incumpliendo sus obligaciones o renuncia personal por el motivo que sea. No debe recibir ninguna pensión ni compensación de ninguna clase por parte del condado. En caso de que se esté haciendo algún pago en estos momentos proceder a presentar demanda en corte para detener estos pagos.

> a-Se elimina la posición de Jefe de Policía y se sustituye por la de Sheriff este ejercerá todas las funciones del actual Jefe de Policía.

b- El Sheriff, El Inspector General, El Jefe de la Oficina anti corrupción y El Jefe de la Oficina de control de ética. A partir de la aprobación de esta enmienda serán posiciones elegidas por los votantes del condado Miami Dade en elecciones. c-Tendrán todas las funciones que tienen ahora pero serán absolutamente independientes del alcalde y los comisionados y rendirán cuenta directamente a los votantes.

> a-A partir de la fecha en que estas enmiendas sean aprobadas por votación en elecciones secretas y directas por los ciudadanos del Condado Miami Dade. Estos cambios serán incorporados a la Carta Constitucional del Condado Miami Dade inmediatamente.

b-Los próximos cambios que se le proponga en el futuro a dicha carta solo podrán efectuarse mediante la acción de un Referéndum que aprueben estos nuevos cambios mediante elecciones por los ciudadanos del condado Miami Dade.

c-Los comisionados del condado Miami Dade, no tendrán el poder de modificarlas, agregar, sustituir o cambiar ninguna de las regulaciones en la Carta del Condado..

> 21

>En el condado casi nada funciona bien. Existen 50,000 personas que están esperando en la lista del programa Plan 8. Varios edificios que están semi abandonados y que se están cayendo a pedazos fabricados y carecen de estacionamientos. “Ahora mismo hay uno en West Kendall que los construyeron pero está vacío porque tienen que dar casi $4,000 dólares para poder vivir ahí. “El alcalde Giménez en los últimos dos años se ha enfocado en lo que se llama “Workforce Housing” el ha dado propiedades de Miami Dade, terrenos de Miami Dade para construir casas que se están ofreciendo a $170 mil dólares y esas casas no se le están vendiendo a las personas que están en listas de espera y no tiene un proceso aprobado por el departamento de vivienda a nivel de Washington”, ahora están hablando de gastarse más de $70 millones de dólares en el proyecto Liberty Squere. Hay una crisis en el departamento de viviendas de Miami Dade. Actualizar la lista de las personas que esperan por vivienda sería un buen paso para comenzar a reparar el daño,  el sistema de computadoras que tiene el condado, señalando “que es anticuado”. “Hace aproximadamente 6 meses el gobierno federal encontró que el departamento de viviendas públicas de Miami Dade, había dado más de $2 millones de dólares erróneamente a compañías que no cumplieron con el requisito federal, y que decidió Carlos Giménez “pues Giménez decidió pagar la multa, no con el dinero que tenemos ahora, sino con el dinero que vamos a recibir para las viviendas en dos años”. De acuerdo con el alcalde Giménez, “en Washington no hay dinero y que el estado no le quiere dar dinero al condado Miami Dade”.

>Quieren vivir en un lugar decente, donde no malgasten su dinero ni le cobren taxes donde el dinero no se usa para el bienestar de los ciudadanos y la comunidad  y vivir con tranquilidad y legalidad. Si ustedes me apoyan estoy dispuesto hacerlo. Los que quieren votar por mi tendrán que hacerlo en la boleta en blanco. No habrá propaganda en TV o periódicos ni pasquines. No recogeremos dinero para campaña, ni para nada. Lo que podemos haremos es poner los anuncios en mi sitio Web y en mi página “En mi opinión” Ustedes pueden copiar mis mensajes y ponerlos en sus sitio web y en Facebook. Coméntenlo con sus amigos y familiares. Así es que le vamos a ganar a los que no se merecen ser sus representantes en el gobierno.

 

Lázaro R González Miño

Candidato a Alcalde de Miami Dade Elecciones del 2016 lazarorgonzalez@gmail.com

 “FREEDOM IS NOT FREE”

“En mi opinión”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s