HPIM0049

No 949 “En mi opinión” Mayo 15, 2015

No 949   “En mi opinión”  Mayo 15, 2015

“IN GOD WE TRUST” LAZARO R GONZALEZ MIñO EDITOR

AMENPER: La verdadera historia de la Esclavitud en Blanco y Negro

Hay una repetida demanda a compensación económica a los descendientes de esclavos americanos por la esclavitud de sus antepasados.  Entre las razones emitidas es que estos esclavos fueron traídos a América contra su voluntad.

No hay dudas que es verdad que fueron traídos contra su voluntad y que fueron forzados a trabajar sin la suficiente remuneración.  Pero hay dos puntos a considerar, el primero es que los afroamericanos de hoy no fueron los esclavos ni son los esclavos hoy en día, pero ciudadanos con sus derechos y beneficios.

El otro punto y eso es importante es que los que hicieron prisioneros y vendido a los negros esclavos fueron otros negros no los blancos.

El esclavo perseguido por blancos y cazado como un animal que vimos en la serie “Raíces” nunca sucedió.

Los negros esclavos eran esclavos en África antes de venir a América prisioneros de las guerras entre las tribus, y eran vendidos a los negreros británicos y españoles. Cuando Inglaterra prohibió la trata de esclavos, los españoles crearon un súper market de negros en la Habana donde los dueños de plantaciones de esclavos compraban a los negros. Por eso vemos muchos negros que tienen el primer nombre hispano, como Alonso, Carlos y José.

La esclavitud fue una desgracia de la humanidad pero era un proceso histórico común en el mundo, no era un caso específico de los negros, en Roma, Grecia, África y el Medio Oriente, había esclavos blancos por blancos, esclavos negros por negros, y esclavos blancos por negros, sobre todo por los moros, todos prisioneros de las guerras.

Pero en ningún lado se puede culpar a la nueva sociedad de los males de la sociedad del pasado, esto es evidente en la historia.

Gracias a una confluencia inverosímil de la historia y la genética — el hecho de que un negro en Estados Unidos es afroamericano y Presidente, Barack Obama, este debiera de haber tenido una oportunidad única para formar de nuevo el debate sobre este tema aclarando el absurdo de la idea de que los descendientes de esclavos americanos deben recibir compensación por el trabajo no remunerado y esclavitud de sus antepasados. Pero por agenda política Obama se ha unido al absurdo. 

Tal vez lo más irritante es cómo se ignora la culpa de aquellos directamente involucrados en la captura y venta de seres humanos con ganancias económicas, los que inician la primera parte de la trata que eran negros que vendían sus prisioneros.  

Mientras que todos estamos familiarizados con el papel desempeñado por los Estados Unidos y las potencias coloniales europeas como Gran Bretaña, Francia, Holanda, Portugal y España, hay muy poca discusión sobre el rol jugado los africanos. Y ese papel, resulta, que era  considerable, especialmente para el comercio de esclavos reinos del oeste y África central. Éstos incluyeron el Akan del Reino de Asante en lo que hoy es Ghana, el Fon de Dahomey (ahora Benin), los Mbundu de Ndongo en moderno Angola y el Congo Congo de hoy, entre varios otros.

Durante siglos, los europeos en África mantuvieron cerca de sus puestos de comercio en la costa, mientras que el interior era el hogar de la mayor parte de los africanos vendidos en cautiverio a la altura del comercio de esclavos-

¿Cómo se encontraban los esclavos en estas fortalezas costeras? Los historiadores John Thornton y Linda Heywood de la Universidad de Boston dicen que el 90 por ciento de esos enviados al nuevo mundo fueron esclavizados por los africanos y luego se venden a comerciantes europeos. La triste verdad es que sin alianzas comerciales complejas entre las elites africanas y comerciantes europeos y agentes comerciales, el comercio de esclavos al nuevo mundo habría sido imposible, al menos en la escala de lo ocurrido.

Los defensores de las indemnizaciones por los descendientes de esos esclavos generalmente ignoran este problema del importante papel que jugaron los africanos en el comercio, prefieren creer en la versión romántica que sus antepasados fueron todos secuestrados desprevenidos, por hombres blancos malos, como Kunta Kinte fue en “Raíces”. La verdad, sin embargo, es mucho más compleja: la esclavitud era un negocio, altamente organizado y lucrativo para los compradores europeos y africanos vendedores por igual.

 En los últimos años, algunos líderes negros se han convertido en más acomodados discutiendo esto complicando más el asunto paradójicamente mientras más poder económico y político tienen más son las reclamaciones. 

Nuestra nueva comprensión del alcance de la participación africana en el comercio de esclavos no es conjetura histórica. Gracias a la base de esclavos transatlántica, dirigida por el historiador David Eltis de la Universidad de Emory, ahora sabemos que los puertos de los cuales más de 450.000 de  africanos fueron enviados a lo que hoy es Estados Unidos (la base de datos tiene archivos de 12,5 millones de personas enviadas a todas las partes del nuevo mundo de 1514 a 1866). Cerca del 16% de los esclavos de los Estados Unidos vino de Nigeria oriental, mientras que el 24 por ciento provenía de Congo y Angola y todos eran esclavos en África antes de ser vendidos para ser transportado a Estados Unidos  

Pero los proponentes de la compensación al ser enfrentados con estos hechos presentan excusas en muchas gamas, como “los africanos no sabían cuan dura esclavitud en América era” y “La esclavitud en África era, en comparación, humana” o, en una rara versión de “el diablo me obligó a hacerlo”, “los africanos fueron conducidos a esto solamente por las ganancias sin precedentes ofrecidas por los países europeos codiciosos.”  O sea que el vender a otros negros como esclavos era por el grado de esclavitud o la ganancia adquirida, no parece una buena excusa.

Pero la triste verdad es que la conquista y la captura de los africanos y su venta a los europeos fue una de las principales fuentes de divisas para varios reinos africanos durante un largo tiempo.

Esclavos eran el principal producto de exportación del Reino de Congo; el Imperio Asante en Ghana exporta a esclavos y utiliza las ganancias para importar oro. Reina Njinga, monarca del siglo XVII brillante de los Mbundu, librando guerras de resistencia contra los portugueses pero también conquistó las ciudades-estado hasta 500 millas tierra adentro y vendió a sus cautivos a los portugueses. Cuando Njinga convertido al cristianismo, vendió los líderes religiosos tradicionales africanos a la esclavitud, alegando que habían violado sus preceptos cristianos nuevos.

¿Estos africanos no sabían cuan dura era la esclavitud en el nuevo mundo? En realidad, muchos de la  élite de africanos visitaron Europa en aquella época, e hicieron viajes al nuevo mundo. Por ejemplo, cuando Antonio Manuel, Embajador del Congo en el Vaticano, viajó a Europa en 1604, él primero se detuvo en Bahía, Brasil, donde él arregló para liberar a un compatriota que había sido injustamente esclavizado.

Los monarcas africanos también enviaron sus hijos a lo largo de estas mismas rutas que iban los esclavos a ser educado en Europa. Y hubo miles de ex esclavos que volvieron a instalarse en Liberia y Sierra Leona. La travesía del Atlántico, en otras palabras, a veces era una calle de dos vía. En estas circunstancias, es difícil afirmar que los africanos eran ignorantes o inocentes.

Dada esta historia notablemente desordenada, el problema de las reparaciones es evidente que en el contexto histórico esto no tiene base y si la tuviera habría que demandarla de todos los países involucrados en Europa y África y sobre todo en los países Árabes, donde los hombres y mujeres blancas prisioneros de guerra eran vendidos por musulmanes africanos y Árabes.

¿Vamos a pedir indemnización por los esclavos blancos, bueno sabemos que esto es no sólo imposible pero políticamente incorrecto.

{EMO} A LOS QUE  LE TIENEN QUE PAGAR POR ESOS ULTRAJES QUE SUFRIERON LOS NEGROS TRAIDOS DE AFRICA, SON LOS QUE LOS TRAJEROS DE AFRICA AL NUEVO MUNDO A ESOS NEGROS, NOSOTROS LOS QUE VIVIMOS EN ESTA ERA NO TENEMOS NADA QUE VER CON LA ESCLAVITUD. CONOSCO MUCHISIMOS NEGROS QUE VIVEN EN MEJORES CASAS QUE LOS BLANCOS Y GANAN MAS DINERO QUE LOS BLANCOS.  Así que aquí no hay que pagarle “ni cuero” En todo caso repito cóbrenselo, los que vinieron de áfrica, A los que los trajeron de áfrica. Lo que sí tienen que pagar LOS NEGROS ES por  la destrucción que de tiempo en tiempo hacen en las ciudades de América cuando hacen esos saqueos e incendios…  o COBRENSELO A LOS POLICIAS QUE LES HACEN ESOS ATROPELLOS NI YO NI TU TENEMOS QUE VER A CON ESOS ATROPEYOS. Y QUE CONSTE QUE ME OPONGO TANTO A LOS ATROPELLOS COMO A LOS DESTROZOS QUE HACEN CADA VEZ QUE LES DA LA GANA.Ya tengo el gorro lleno de guisasos. No les voy a reir la gracia. Lázaro R González  Miño

 

 

 

JORGE A VILLALON:  Este sujeto asesino es el que es recibido por el Papa en el Vaticano, y el que recibe visitas de presidentes y dignatarios de países democráticos. ¡Incredible!

Que no caiga en el Olvido

Dr. Manuel Cereijo

Como miembro del Consejo de Estado, Raúl Castro lleva años firmando sentencias de muerte contra opositores y disidentes. Pero su carrera de asesino tiene larga data, comenzando en el 1956, cuando mató a un compañero durante su exilio en México.
Durante la lucha guerrillera en las montañas, ejecutó a desertores y delatores. A comienzos del gobierno revolucionario, estando a cargo de la provincia de Oriente, hizo matar a cientos de hombres. En un solo día, el 12 de enero de 1959, ordenó fusilar sin juicio previo a 72 hombres en Santiago de Cuba.
Durante toda la noche y entrando el día siguiente hizo llevar a sucesivos grupos de hombres a Loma de San Juan, donde fueron fusilados frente a trincheras recién cavadas. Se cuenta que Raúl profirió varios tiros de gracia con regocijo. Al concluir la masacre, un tractor echó tierra sobre las fosas comunes. Entre las víctimas estaba el policía Benito Cortés, ciudadano americano nacido en Puerto Rico y padre de cinco hijos. En el 1966, para ocultar evidencias del crimen, Raúl hizo exhumar los cadaveres, forrarlos en concreto y tirarlos a lo profundo del mar en la Fosa de Battle.
Archivo Cuba tiene documentación sobre decenas de asesinatos, incluyendo de niños, en intentos de salida de Cuba de los cuales Raúl es el principal responsable. Su Fuerza Aérea llevó a cabo la Masacre del Río Canímar del 6 de julio de 1980, que dejó al menos 56 muertos. Se estima que muchos más civiles desarmados han sufrido semejante suerte a manos de unidades especiales de las Fuerzas Aéreas dedicadas a buscar balsas con refugiados para hundirlas. Así como muchos otros, el 19 de enero de 1994, los jóvenes Iskander Maleras y Luis Angel Valverde fueron asesinados por tropas guardafronteras cubanas con órdenes directas de Raúl Castro de disparar a matar al que intente asilarse en la Base Naval Estadounidense de Guantánamo de los Estados Unidos. La hazaña fue premiada con medallas y promociones.
En su cargo de Ministro de Defensa, Raúl Castro ha sido responsable de crímenes de guerra dentro y fuera de Cuba. Durante el alzamiento campesino de los años sesenta, sus fuerzas armadas prendieron fuego y ejecutaron sin juicio a cientos de prisioneros. Durante el invasión de Bahía de Cochinos, cinco prisioneros fueron fusilados poco después de su captura y nueve fueron asfixiados dentro de un camión sellado. Durante todo su mandato, jóvenes en el servicio militar obligatorio han sido fusilados o asesinados por disentir o querer desertar, tal como Francisco Fernández Galván, fusilado el 20 de abril del 1979. El saldo de víctimas se multiplica geográficamente y en el tiempo con las incursiones militares de Cuba en la Latinoamérica, Africa y el Medio Oriente. Los ataques intencionales a poblados de civiles en Angola forman parte del legado.
El que se promoviera a Raúl Castro en el aniversario de uno de los crímenes más notables encierra un significado especial. El 24 de febrero de 1996, a la vez que se detenía a numerosos opositores pacíficos en la isla, ordenó que MIGs cubanos derribaran en espacio aéreo internacional a dos avionetas civiles en misión humanitaria del grupo “Hermanos al Rescate.” Murieron tres ciudadanos americanos y un joven que había sido rescatado años atrás por el mismo grupo. La Organización de la Aviación Civil en Montreal condenó el sanguinario acto y una Corte Superior de los Estados Unidos encontró al gobierno cubano culpable de un crimen premeditado.

 

Raúl Castro, que solo en un año

firmó la ejecución de

551 cubanos,

{emo} Y CON ESTE PAJARO ASESINO ES QUE NEGOCIA OBAMA. LRGM.

 

 

AMENPER: ¿Cuándo Será el Fin del Mundo?

El libro de Apocalipsis parece ser ambiguo y abierto a muchas interpretaciones.

Pero la ambigüedad de este libro, como el relato del antiguo testamento de la creación parece provenir de una alegoría, una forma simbólica a Dios para que decir lo que sucedió, no literalmente cómo sucedió. Esto también como en el caso de creación de una manera también alegórica la Biblia parece decir lo que sucederá en el futuro en el caso de Apocalipsis

Pero si es alegórico ¿Por qué entonces reclaman la interpretación por parte de las religiones, algo  que es contrario a la voluntad del Dios que dicen servir?

Daniel le dijo que las profecías del tiempo final no podría entenderse completamente hasta el tiempo del final — es decir, hasta que llegue el momento de su cumplimiento (Daniel 12:8-9)

Jesús dijo: “sin embargo, nadie sabe el día ni la hora cuando va a pasar estas cosas, ni los Ángeles en el cielo o el hijo mismo. Sólo el padre sabe”(Marcos 3:32).

Algunas interpretaciones del Apocalipsis han llevado a escritores a profetizar eventos catastróficos en su propio futuro. Afortunadamente ninguno de sus predicciones jamás se ha vuelto realidad.

Tendremos que esperar a ver en las profecías acerca de nuestro futuro cuando se materialicen, no tratando de adivinar–Como aquellos que involucraron el solsticio de invierno en 2012 con las profecías biblicas.-

Pero con una tasa de falla del 100% hasta la fecha, es difícil poner mucha confianza acerca de las profecías de los acontecimientos en nuestro futuro

Los grupos no sólo usan la Biblia para interpretar el final de los tiempos, pero la utilizan para justificar su ideología.

Los cristianos conservadores suelen creer en el cumplimiento futuro de la Biblia y siguen el enfoque futurista, los cristianos liberales siguen con frecuencia una interpretación histórica del libro los dos pudieran tener la razón, los que no la tienen son los que dicen que saben cómo y cuándo sucederá el fin de los tiempos.

El lento desarrollo de los acontecimientos futuristas no debería abordar los acontecimientos futuros, pero es más creíble si se concentraran en los eventos que se han cumplido no con el juego de profecías con interpretaciones de sucesos y fechas futuras.

Sin lugar a dudas hay profecías del tiempo final con respecto a Israel que se están cumpliendo en su totalidad o en parte ante nuestros ojos.

La dispersión de los judíos en todo el mundo — Deuteronomio 28:64, La persecución de los judíos en todo el mundo — Deuteronomio 28:65-6, La desolación de la patria judía — Deuteronomio 29-28. La preservación del pueblo judío — Jeremías 30: 7 y Jeremías 31:36-37.

Estos son hechos que nadie podría considerar probable sólo hace 100 años, así que la gente trató de interpretar en su tiempo a Napoleón, Hitler, Stalin o Fidel Castro como el Anticristo y a la nación de Israel que no existía, como la diáspora judía en todo el mundo. Tratando de interpretar forzadamente el libro de Apocalipsis.  El tiempo los hizo aparecer ridículos, pero siguen interpretando.

Una cosa que se puede considerar es que Daniel profetizó que al final  el antiguo Imperio Romano sería restablecido (Daniel 2:31-45), y podemos ver está llevando a cabo hoy en la creación y expansión de la Unión Europea.

Hay otras cosas que podemos ver en desarrollo. La Biblia profetiza en repetidas ocasiones que al final se verá  una gran apostasía en la iglesia (1 Timoteo 4:1, 2 Timoteo 3:1 y 5 y 2 Timoteo 4:3-4). Estamos hasta es pescuezo en eso apostasía hoy como algunas denominaciones cristianas ordenan homosexuales, aprobación matrimonios del mismo sexo, otras niegan la Deidad de Jesús, se burlan de la veracidad de las escrituras y otras se involucran en la política con tiranos asesinos.

De igual manera, la Biblia profetiza que “en los últimos días” la sociedad se desintegrará en un pozo negro de inmoralidad y violencia (2 Timoteo 3:1-5)

Estas son  profecías que se pudieran considerar cumplidas, pero adivinar más en el futuro es jugar a ser Dios.

Así que ¿por qué intentan jugar el juego de adivinanzas, si  dices que crees en la Biblia?

¿Por qué nos dicen que ellos saben que lo que la Biblia dice que solo Dios sabe?

Y nos lo dicen esto con una arrogante autoridad en nombre de una interpretación bíblica privada.

Nadie sabe lo que pasará en el futuro porque está escrito para ser desarrollado en forma progresiva para no ser conocido con antelación. Sólo que tienes que saber que va a pasar, no cuándo ni cómo.

Todo lo demás es la política de las religiones.

{EMO} El mundo se acaba cuando yo me muera y eso es así para todo el mundo… Lázaro R González  Miño.

 

Georgina Lopez: Ojo venenos en el auto. Leelo por favor.
DR. Rafael Zepeda Ramos, pediatra.

https://es-la.facebook.com/CentroMedicoCubanoSaludtotalMc/posts/357785771050500

 

Un coche estacionado a la sombra durante el día con las ventanas cerradas puede contener de 400-800 mg. de Benceno. Si está aparcado fuera bajo el sol a una temperatura superior a 16º C., el nivel de Benceno subirá a 2000-4000 mg., 40 veces el nivel aceptable.

La gente que se sube al coche manteniendo las ventanas cerradas inevitablemente aspirará en rápida sucesión excesivas cantidades de esa toxina.
El Benceno es una toxina que afecta al riñón y al hígado. Lo que es peor, es extremadamente difícil para el organismo expulsar esta substancia tóxica. 

Aire Acondicionado o Simple Aire de los Coches 

En el manual del conductor se indica que antes de encender el aire acondicionado, debe uno abrir las ventanas y dejarlas así por un tiempo de dos minutos, pero no especifican “el porqué”, solo dejan entrever que es para su “mejor funcionamiento”.

Aquí viene la razón medica: el aire refrescante antes de salir frío, manda todo el aire del plástico caliente el cual emite Benceno, una toxina causante de Cáncer (lleva un tiempo darse cuenta del olor del plástico calentado en el coche). Por eso la importancia de mantener los cristales abajo unos minutos. 

“Por favor No encender el aire acondicionado o simplemente el aire normal inmediatamente que se entra en el coche.
Primero se deben abrir las ventanas y después de un momento encender el aire y mantener las ventanillas abajo hasta después de unos minutos. 

Además de causar cáncer, el Benceno envenena tus huesos, causa anemia y reduce las células blancas de la sangre. 

Una exposición prolongada puede causar Leucemia, incrementando el riesgo de cáncer.
También puede producir un aborto. El nivel apropiado de Benceno en lugares cerrados es de 50 mg. por 929 cm .2 

Así que amigos, por favor antes de entrar en el coche, abrir las ventanas y la puerta para así dar tiempo a que el aire interior salga y disperse esa toxina mortal. 

Pensamiento:

“Cuando alguien comparte algo valioso que le beneficiará, tiene la obligación moral de compartirlo con los demás”.

COMPÁRTALO….. ES BASTANTE LÓGICO Y NO CUESTA NADA !!!!

 

 

WND EXCLUSIVE

‘GAME-CHANGING’ DEVELOPMENT THREATENS SAUDI OIL FIELDS

Presence of U.S. aircraft carrier no deterrent against Iran’s Scud missiles

Published: 14 hours ago

 AARON KLEIN
JERUSALEM – Despite the presence of the aircraft carrier USS Theodore Roosevelt off the coast of Yemen, the Iranians succeeded in smuggling Scud B and C missiles to the rebels fighting in Yemen, Jordanian security officials told WND.

The security officials described the possession of the missiles by the Iranian-backed Houthi rebels as potentially game-changing and as a direct threat to the Saudi kingdom and its oil fields.

While the Scuds have not yet been used, the Shiite Houthi rebels on Tuesday already escalated tensions with the Saudis when they fired rockets into Saudi Arabia on Tuesday, killing at least three people.

Saudi Arabia’s role in global Islamic conquest is documented in “Radical Islam in the House: The Plan to Take America for the Global Islamic State

The rocket attacks marked the first time the Houthis targeted a civilian area in Saudi Arabia since the Saudis and a larger Arab coalition commenced airstrikes against the rebels last month.

The Jordanian officials said the Scuds, if utilized, could endanger Saudi Arabia and potentially disrupt the global oil market.

The rocket attacks came just as a U.S.-brokered humanitarian truce took effect Tuesday, the same day Iran reportedly dispatched what it describes as a cargo ship toward the Yemeni coast. Iran says its navy will protect the transport of the cargo ship.

Also on Tuesday, the Saudi-led alliance bombed Houthi positions in the southern port of Aden in the run up to the truce.

In a development that could escalate tensions in an already volatile region, WND reported last month the Russian navy has been aiding Iranian ships attempting to bring arms to the Tehran-backed rebels currently leading an insurgency in Yemen, according to informed Middle Eastern defense officials who spoke to WND.

The defense officials said at the time the Russian navy ships were attempting to maneuver to create a clear path for the Iranian vessels to bypass the U.S. fleet and arrive in Yemen.

The officials said Saudi Arabia, which backs the embattled Yemeni government, filed a complaint with Moscow about the purported Russian naval movements.

It was not immediately clear where the Russian navy was attempting such a maneuver.

According to reports, Russia’s navy last month docked in Yemen and helped to evacuate more than 650 people of different nationalities both by air and by sea. One Russian navy ship reportedly took in more than 308 evacuees last Sunday while about 350 more were moved via two Russian aircraft.
Read more at http://www.wnd.com/2015/05/game-changing-development-threatens-saudi-oil-fields/#z3eQFyTAi6CZfLlY.99

Obama Threatens New Israeli Government Over Palestinian State

Says Palestinians deserve “an end to the occupation and the daily indignities that come with it.”

Yochanan Visser May 14, 2015 at 11:45am

The new Israeli government of Prime Minister Benjamin Netanyahu will be sworn in today at 7 p.m. local time.

On Wednesday, the Israeli government presented its coalition guidelines, which states, among others things:

Advertisement

RELATED STORIES

The government will advance the diplomatic process and strive to reach a peace agreement with the Palestinians and all our neighbors while maintaining Israel’s security, historical and national interests.

This statement was the second in a long list of 18 of the government’s policy priorities. Other top goals include reducing the cost of living, promoting immigration and integration, protecting minority rights, and protecting the environment.

The guidelines also state, “The Jewish people have the undisputable right to a sovereign state in the Land of Israel, its national and historic homeland.”

Advertisement

TRENDING STORIES

Absent from the statement about the Palestinians was the so-called two-state solution. Netanyahu made it clear just before the March 18 election that he expected a Palestinian state would not be established under his watch.

After his resounding victory in the election, Netanyahu somewhat backtracked on his statement after he was rebuked by the Obama administration and the European Union.

Administration officials later stated they were skeptical about Netanyahu’s commitment to a two-state solution and were therefore re-evaluating their approach to promoting direct negotiations between Israelis and Palestinians.

This would leave open the possibility of withdrawing traditional diplomatic U.S. support for Israel at the U.N. and possibly even supporting a U.N. Security Council resolution imposing the terms of an agreement on Israel, a move Washington has opposed in the past.

Although the released coalition guidelines now clarify that the new government will pursue a negotiated solution to the conflict with the Palestinians, it is almost certain this does not mean Israel feels it is committed to the two-state solution at this point.

Netanyahu has made it clear that the transfer of any territory in the heartland of Israel will result in an Islamist takeover of the West Bank and rockets on Tel Aviv, Ben Gurion Airport, and other vital areas.

President Obama seems to be on a new collision course with Israel over the Palestinian state issue.

In an interview with London-based Arab daily Asharq al-Awsat, the president said, “the Palestinians deserve an end to the occupation and the daily indignities that come with it,” and, “they deserve to live in an independent, sovereign state, where they can give their children a life of dignity and opportunity.”

He then added something that could be interpreted as a threat to the new Israeli government:

With the breakdown of talks, simmering tension in East Jerusalem and the West Bank, last summer’s conflict in Gaza, and serious questions about an overall commitment to a two-state outcome, it’s no secret that we now have a very difficult path forward. As a result, the United States is taking a hard look at our approach to the conflict.

We look to the new Israeli government and the Palestinians to demonstrate—through policies and actions—a genuine commitment to a two-state solution. Only then can trust be rebuilt and a cycle of escalation avoided.

Addressing the lasting impact in Gaza of last summer’s conflict should also be central to any effort. Ultimately, the parties will need to address not just Gaza’s immediate humanitarian and reconstruction needs, but also core challenges to Gaza’s future within a two-state context, including reinvigorating Gaza’s connection with the West Bank and reestablishing strong commercial links with Israel and the global economy.

The Israel Project reacted to the president’s statement, saying he omitted the fact that the Palestinian Authority remains committed to its unity government with the Iranian-backed terrorist group Hamas, which has not accepted the Quartet’s principles of recognizing the state of Israel.

“He also did not demand that the Palestinians reject violence and that they adhere to previous agreements made between the PLO and Israel. And he didn’t say a word about the fact that Hamas and other Palestinian factions continue to call for the destruction of the State of Israel,” according to The Israel Project.

Today, Palestinian journalist Khaled Abu Toameh reported the PA leadership has set May 15 as a day of national mourning over the “Nakba” (“Disaster,” meaning the establishment of the State of Israel), during which a siren of “mourning” would be sounded for 67 seconds – the number of years since Israel’s establishment. Churches have also been advised to ring their bells in “mourning” over the creation of Israel. Abu Toameh also reported that Hamas leader Ahmed Bahr has announced his movement was preparing 100,000 fighters “to liberate Palestine.”

Israeli commentators pointed out that when the president spoke about the indignities of the occupation and the dignity that would come when the Palestinians have their own state, he seemed to echo statements made by Palestinian leaders who used to protest Israeli security measures in this way.

It is generally known that Israel built checkpoints and a security barrier to stop Palestinians from committing acts of terror, they said

Just today, Palestinians in the Gush Etzion area near Jerusalem tried to kill four Israeli youths at a hitchhiker station near the Jewish community of Alon Shvut. The same station has been the spot of previous terrorist attacks. In November 2014, Dalia Lemkus, a 26-year-old woman of the Tekoa community, wasstabbed to death by a Palestinian close to the place of the terror attack today and just a few hundred meters from the site where, in July 2014, three Jewish boys were kidnapped and murdered by two Hamas terrorists.

Others pointed out that when the president spoke of the dignity that will come when the Palestinians live in their own state, he only has to look at what happened in Gaza after the IDF withdrawal in 2005. At the time, many in Israel and abroad expected the same kind of dignity for the Palestinians there; but since Hamas violently took control in 2007 and started three wars against Israel over the last six years, few Palestinians live in dignity in the Gaza Strip.

Today, 42.8% of the working-age Palestinian population in Gaza is unemployed, and the poverty rate is 65%, according to data from the Palestinian Central Bureau of Statistics in a report from the beginning of 2015.

Reacting to the dignity comment by Obama, Dr. Aaron Lerner of Independent Media Review and Analysis (IMRA) in Israel put it this way:

President Obama mentions “dignity” twice in one sentence.

Don’t be fooled into thinking that “dignity” is some noble criteria. A purely positive and innocent requirement.

Because, any security measure can be interpreted as being undignified.

What kind of dignity is there if shipments entering Palestinian territories are subject to inspection?

What kind of dignity is there if the sovereign state of Palestine is subject to measures to insure that weapons restrictions are honored?

What kind of dignity is there if Palestinians are arrested just because they murdered some Israelis?

What kind of dignity is there if the Palestinians are prevented from marching into Israel to stake out their claims on properties they say their families left in 1948?

Taken to its ultimate conclusion, Palestinian dignity is offended by the very existence of the Jewish State!

No. “Dignity” is anything but a purely positive and innocent requirement.

I might add that it is an incredibly hypocritical position when one considers that the United States has absolutely no problem violating the dignity of hundreds of thousands of airline passengers each day in the name of security.

Obama Criticizes Private Schools While Sending His Daughters to Private Schools

by Gary DeMar

I was driving along, listening to the radio, when I heard President Obama condemn rich folks for sending their children to non-government (private) schools.

 We don’t dispute that the free market is the greatest producer of wealth in history — it has lifted billions of people out of poverty. We believe in property rights, rule of law, so forth. But there have always been trends in the market in which concentrations of wealth can lead to some being left behind. And what’s happened in our economy is that those who are doing better and better — more skilled, more educated, luckier, having greater advantages — are withdrawing from sort of the commons — kids start going to private schools; kids start working out at private clubs instead of the public parks. An anti-government ideology then disinvests from those common goods and those things that draw us together. And that, in part, contributes to the fact that there’s less opportunity for our kids, all of our kids.

President Obama gets some things right: “[T]he free market is the greatest producer of wealth in history — it has lifted billions of people out of poverty. We believe in property rights, rule of law, so forth.” He should have built on these truths. Instead, he plows the ground for more failed government intervention.

The reason people “disinvest” from these so-called “common goods” is that they are not good as we’ve seen in cities like Detroit and Baltimore. Why would a business want to set up shop in places where there’s a good chance it might get burned to the ground and where “fifty people have been shot in Baltimore following the riots that started April 28, an average of three to four shot per day”?

President Obama must have forgotten that he sends his daughters to a non-government (private) school. The hypocrisy of liberals knows no bounds.

He’s not alone:

[Rahm] Emanuel, who served in the White House as President Obama’s chief of staff for a few years, and his wife have chosen, according to a local radio station CBS News 2 in Chicago, to send their three children to the prestigious University of Chicago Laboratory Schools in Hyde Park.

It’s the same school that President Obama’s daughters attended when they lived in Chicago. Sasha and Malia Obama now attend the private Sidwell Friends School.

https://d3n8a8pro7vhmx.cloudfront.net/hearstelementary/pages/31/attachments/original/1377096895/sidwell2.png?1377096895

Liberals are hypocrites. They talk about a war on women and then attack women like Sarah Palin and Carly Fiorina because they are not liberal women.

Some liberals have said that they are voting for Hillary Clinton just because she’s a woman. Campus Reform headed to Seattle, Wash., and asked several college students if they were “ready for Hillary” and why they would vote for her. “She’s a woman, and that’s literally all.”  Another woman said, “Because it’s time we have a female president.”

These are some types of people who voted for Barack Obama because he is black, Samuel L. Jackson, for example. “I voted for Barack because he was black. ’Cause that’s why other folks vote for other people — because they look like them,” Jackson said, according to the New York Post.

Liberals claim that conservatives are racists, but when a black person comes out as a conservative, he or she is an “Oreo,” black on the outside but white on the inside (Stacey Dash), or an Uncle Tom (Colin Powell) or Aunt Jemima (Condoleezza Rice).

Liberal Hollywood actors who push the Global Warming agenda are some of the biggest carbon polluters. Let’s not forget the green lawn water scandal in California. While touting their supposed green worldview, they keep their lawns green while California suffers a water crisis.

Liberals believe they are above the fray. They are too important to have to live like like regular folks.
Read more at http://godfatherpolitics.com/22380/obama-criticizes-private-schools-while-sending-his-daughters-to-private-schools/#TyMgKS0p2oFB0s4q.99

“FREEDOM IS  NOT  FREE”

“En mi opinión”

Blooger:  https://www.blogger.com/home

https://enmiopinionlrgm.wordpress.com/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s